Fundația Orange

Media


Uneori, profesorii învață de la elevi cum să predea folosind instrumente digitale

Uneori, profesorii învață de la elevi cum să predea folosind instrumente digitale

FOTO: Profesorul de matematică și T.I.C., doamna Maria Ile


Educația digitală aduce valoare adăugată atât procesului de predare, cât și celui de învățare. Un exemplu care susține această afirmație este cazul doamnei profesoare Maria Ile și a elevilor de la Școala Gimnazială Nr. 1 Sântandrei, județul Bihor.

Digitaliada: Dumneavoastră le predați elevilor și matematică și T.I.C. Cum au primit elevii educația digitală la începutul acestui an școlar?

Maria Ile: A fost ceva cu totul nou și binevenit, iar elevii au fost foarte încântați. De la început și-au dorit foarte mult să mergem în laborator și să lucrăm pe tablete. Imediat cum am reușit să le configurăm, am lucrat mult cu ei folosind tabletele. Pe urmă am realizat că trebuie să îmbinăm ora, tradiționalul și modernul. Și am început să ne organizăm, dar elevii rămân la fel de încântați de tablete și le face plăcere să lucreze pe ele.

Digitaliada: Dacă ar fi să-mi dați un procent al utilizării tabletelor la orele de matematică și de T.I.C., cam cât este procentul lor de folosire?

Maria Ile: La început pot să spun că a fost cam 80%. Acum, tabletele ocupă undeva între 30-40% din economia unei ore de matematică. La T.I.C. însă, procentul este mult mai mare pentru că lucrăm tot timpul folosind tabletele. În cazul acesta, ponderea crește lejer până la 75%.

Digitaliada: Ce reprezintă pentru dumneavoastră educația digitală?

Maria Ile: Educația digitală reprezintă pentru mine viitorul. Clar, spre asta ne îndreptăm, trebuie să acceptăm și să învățăm din mers.

Digitaliada: I-am observat pe copii la clasă și am văzut cât de obișnuiți sunt cu ideea de tehnologie. Și felul în care interacționează cu ea este natural. Este ceva ce s-a întâmplat la începutul anului, de când Digitaliada este în școală, sau ei vin și de acasă cu aceste cunoștințe?

Maria Ile: Cred că este o îmbinare între cele două situații. Eu cred că prin faptul că au telefoane performante, majoritatea, știu să interacționeze cu tehnologia digitală. Elevii sunt obișnuiți cu tehnologia și de acasă, pentru că tot timpul o folosesc. 

Noi, cei ce suntem puțin mai în vârstă, ne dăm seama că avem noi mai multe de învățat de la ei decât putem noi să-i învățăm. Ei prind imediat problema și modalitatea de rezolvare. Se formează acum și cresc cu acest tip de tehnologie care progresează foarte rapid.