Sabina Iordache
Trimis la 24.01.2020Cu ajutorul imaginilor prezente în animație, elevii pot discerne mai bine diferența dintre verbele care exprimă locația obiectelor și care se folosesc cu cazul dativ (stehen, liegen, sitzen) și cele care exprimă direcția/mișcarea acestora (stellen, legen, setzen), situație în care folosim cazul acuzativ.
Verbele ”stecken” și ”hängen” pot fi folosite cu ambele cazuri, în funcție de sensul pe care îl exprimă (dacă ilustrează starea sau mișcarea obiectelor).
Se recomandă folosirea acestei animații după ce elevilor li s-au prezentat în prealabil la clasă câteva aspecte teoretice ale acestei probleme gramaticale.
Materialul video a fost deja publicat pe canalul meu de youtube, Super Deutsch: https://www.youtube.com/channel/UC7p1W-js5jY5ZOym556S4_Q, dar poate fi utilizat și în cadrul acestui concurs.
Sabina Iordache, profesor de Limbi moderne
Liceul Teoretic , Romania, Calarasi, Călărași
Trimis la 24.01.2020 - 11:26
Gramatica poate fi amuzantă și chiar interesantă dacă e transpusă în povești. Este ceea ce își propune „La Grande Cérémonie du Passé Composé”, adică o mare ceremonie în Regatul Verbelor, unde ritualul inițierii (transformarea în perfect compus) presupune magie. Și povestea la trecut poate începe.
Elena Buric
Colegiul Dobrogean „Spiru Haret”, Tulcea
Materialul oferă informații necesare elevilor care se pregătesc să intre în domeniul profesional și tehnic , specializarea Ospătar(chelner) vânzător în alimentație. Este prezentat vocabularul obiectelor de inventar si imaginile aferente.
Stefan Raluca Adelaida
Școala Profesională ”Areta Teodorescu” Grivița, Ialomița