Fundația Orange

Materiale în concurs


Înscrierile în ediția a șaptea #Digitaliada (concurs național de materiale educaționale în format digital pentru clasele I-VIII) s-au desfășurat în perioada 31 martie 2023 – 31 mai 2023. Concursul s-a adresat elevilor, profesorilor, dar și oricărei alte persoane interesate să creeze și să distribuie publicului larg materiale didactice originale în format digital, ce pot fi folosite în procesul de predare a oricărei discipline școlare de la clasele I-VIII.

Mai jos găsiți materialele acceptate în actuala ediție #Digitaliada, după ce au fost validate din punct de vedere științific.

Vezi materialele digitale educaționale premiate în cadrul primelor 7 ediții ale concursului #Digitaliada (2016-2023).

Utilizând filtrele de mai jos, poți căuta materiale indicând disciplina, clasa, categoria, tipul de lecție, gradul de dificultate sau județul, poți vizualiza materialele educaționale digitale după unul sau mai multe criterii.

Szabadulószoba - Escape Room

Interdisciplinar
MATEMATICĂ, VI

Se adresează elevilor de la secția maghiară! Evidențiază capacitatea de analiză, sinteză, dar și intuiția și imaginația elevului.

Portativul în Mediul înconjurător

Muzică și mișcare
MUZICĂ ȘI MIȘCARE, IV

Lecția video “Portativul în mediul înconjurător” - construită în versuri - face parte din Unitatea: Elemente de limbaj muzical și se adresează clasei a IV-a.

Puzzle interactiv realizat in Jigsaw Planet

Interdisciplinar
MATEMATICĂ, V

Elevul cu dizabilitati Moisii Gabriel a realizat la clasa, cu ajutorul doamnei profesor-educator Toma Mihaela, un puzzle interactiv ce reprezinta un baiat si o fata, pe care am folosit-o in cadrul orei de Formarea autonomiei personale, rezolvandu-l impreuna cu ceilalti colegi de clasa.

Students in the kitchen

Limbi moderne
LIMBI MODERNE, VIII

Materialul oferă informații necesare elevilor care se pregătesc să intre în domeniul profesional și tehnic , specializarea Ospătar(chelner) vânzător în alimentație. Este prezentat vocabularul obiectelor de inventar si imaginile aferente.

La Grande Cérémonie du Passé Composé

Limbi moderne
LIMBI MODERNE, VII, VIII

Gramatica poate fi amuzantă și chiar interesantă dacă e transpusă în povești. Este ceea ce își propune „La Grande Cérémonie du Passé Composé”, adică o mare ceremonie în Regatul Verbelor, unde ritualul inițierii (transformarea în perfect compus) presupune magie. Și povestea la trecut poate începe.

Primul Razboi Mondial-Romania

Istorie
ISTORIE, VII, VIII

Romania intra in 1916 de partea Antantei in razboi.Sunt invinsi de bulgari,ca un an mai tarziu sa obtina victorii mari impotriva germanilor.Pe atunci,la tronul Romaniei se aflau Regina Maria si Ferdinand I.
Razboiul a lasat urme mari pe teritoriul Romaniei ,multi copii ramanand orfani.

Cum s-a obținut mercurul în antichitate?

Chimie
CHIMIE, VII, VIII

Cinabrul sau sângele Dragonului este o piatră semiprețioasă din care, acum 3000 de ani , popoarele lumii antice au reușit să obțină mercurul. Un metal interesant, care i-a contrariat pe chimiști, de altfel singurul metal lichid la temperatura camerei.

Valori în operele literare

Limba și literatura română
LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ, VII, VIII

Materialul este util elevilor de clasa a VII-a și a VIII-a, în vederea pregătirii pentru examenul de Evaluare Națională.

Natural, Harmonic and Melodic versions of a minor scale/Variantele naturale, armonice și melodice ale gamei la minor

Educație muzicală
EDUCAȚIE MUZICALĂ, IV, VI, VII, VIII

Aceasta este o lecție în limba englezã pentru elevii de liceu pe linia Cambridge care au ales muzica drept obiect de examen. Este o lecție care poate fi folositã și pe linie româneascã la clasele a VI-a și a VII-a de la școlile vocaționale sau generale.

Povestea numărului Pi

Matematică
MATEMATICĂ, VII, VIII

Ce este numărul Pi ? De unde a apărut ? De ce spunem că este un număr IRAȚIONAL ?
Evident, ca orice număr faimos și numărul Pi are o poveste pe măsura faimei lui.

Proiect de tehnologie didactică (Pledoarie pentru abordarea unei noțiuni din perspectivă transdisciplinară)

Interdisciplinar
INFORMATICĂ ȘI TIC, VI

Lumea modernă, dominată de tehnologie lasă din ce în ce mai puțin spațiu pentru manifestarea creativității elevilor, pentru ca ei să poată aborda într-o viziune unitară aspecte ale științei și ale artei. Am încercat realizarea unui proiect didactic care să îmbine noțiunile științifice și artistice.

CUM S-A OBȚINUT CUPRUL ÎN ANTICHITATE ?

Chimie
CHIMIE, VII, VIII

De unde au știut egiptenii sau hindușii să topească MALACHITUL pentru a obține cuprul ? E o întrebare pe care mi-o adresează frecvent elevii.
Răspunsul e simplu: NU au știut . Pur și simplu au experimentat !