Fundația Orange

Materiale premiate


Materialele digitale educaționale premiate în cadrul primelor trei ediții ale concursului #Digitaliada (2018-2019, 2017-2018, 2016-2017) sunt disponibile spre consultare mai jos. 

Utilizând filtrele de mai jos, poți căuta materiale indicând disciplina, clasa, categoria, tipul de lecție, gradul de dificultate sau județul, poți vizualiza materialele educaționale digitale după unul sau mai multe criterii.



(Premiul II, categoria Proiecte didactice, ediția 2018) Orizontul local - Aninoasa

(Premiul II, categoria Proiecte didactice, ediția 2018) Orizontul local - Aninoasa

Altă disciplină
ALTĂ DISCIPLINĂ, V MEDIU CONSOLIDAREA CUNOȘTINȚELOR

Proiectul propus presupune abordarea integrată a curriculumului în cadrul unui opțional integrat. prin centrarea pe probleme ale vieții reale, pe problemele importante, așa cum apar ele în context cotidian, cu focalizare pe identificare de soluții, rezolvarea de probleme ale lumii reale, în scopul dezvoltării competențelor pentru viață.

Mai mult
d.botgros
Școala Școala Gimnazială Sf.Varvara Aninoasa, Hunedoara
(Premiu, locul I, ediția 2016-2017) Lecții video introductive în matematica de clasa a V-a

(Premiu, locul I, ediția 2016-2017) Lecții video introductive în matematica de clasa a V-a

Matematică
MATEMATICĂ, V MEDIU PREDARE, CONSOLIDAREA CUNOȘTINȚELOR

Lecții video de 10 minute în care se expune conținutul lecției în mod grafic, cu exemple din natură și explicarea rolului acelei lecții. Se folosesc tehnici video speciale pentru a atrage atenția și pentru a menține copilul cuplat la materialul expus.
Filmele se pot folosi în clasă pentru introducere în subiect și captarea atenției.
În plus, explicațiile din filme sunt diferite de cele din manual sau de cele folosite în mod curent de profesori. Datorită acestui fapt, copilul are contact cu mai multe tipuri de expunere și își ia exact ce are nevoie de la fiecare.
În plus, ritmul de expunere rapid este benefic pentru atenție, contrar opiniilor unor cadre didactice. Elevul înțelege mai mult dacă ritmul de expunere este mai rapid pentru că s-a obișnuit cu acest ritm de la jocuri video și filme. Un ritm mai lent, atrage după sine plictiseala și pierderea focusului. Așadar pentru a crește șansele ca elevul să înțeleagă avem nevoie să mărim viteza de expunere și să expunem subiectul de mai multe ori în moduri diferite.

Mai mult
Rares Tohanean
București
(Premiu, locul II, ediția 2016-2017) UNIVERSUL

(Premiu, locul II, ediția 2016-2017) UNIVERSUL

Geografie
GEOGRAFIE, V MEDIU CONSOLIDAREA CUNOȘTINȚELOR

Proiectul „Universul”, pe parcursul căruia se folosesc resurse puse la dispoziție de portalul http://www.opendiscoveryspace.eu/ și aplicația Worldwidetelescope de la Microsoft, stârnesc interesul elevilor pentru studierea Spațiului Cosmic.
Utilizarea noilor tehnologii sporește motivația și interesul elevilor pentru cunoaștere, cercetare, investigare.

Mai mult
Didina
Școala Școala Gimnazială „Sf.Varvara”, Hunedoara
(Premiu, locul III, ediția 2016-2017) KIDIBOT

(Premiu, locul III, ediția 2016-2017) KIDIBOT

Interdisciplinar
LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ, LIMBI MODERNE, V, VI, VII, VIII AVANSAT CONSOLIDAREA CUNOȘTINȚELOR

KIDIBOT ajuta copiii sa VREA sa citeasca mai mult. Este o platforma educationala (site-ul www.kidibot.ro si aplicatiile mobile KIDIBOT pentru iOS si Android) care genereaza presiune sociala pozitiva.

POVESTEA:
KIDIBOT este un robot bun venit de pe alta planeta, care iubeste copiii si care ii ajuta sa salveze Pamantul de extraterestrii CROCOBETI.

Singura modalitate pentru copii de a invinge CROCOBETII este sa fie mai destepti si sa citeasca mai mult.
• Copiii castiga puncte si insigne dovedind ca au citit diverse lecturi (prin quiz-urile de pe platforma - peste 300).
• Astfel, ei castiga puncte si isi ajuta echipele lor sa castige in fata “adversarilor”.
o In prima faza, de antrenament, vor concura cu alte clase. Ex: Clasa a IV-a C Pia Bratianu se dueleaza cu clasa IV-D Scoala I. H. Radulescu.
o In faza a doua, cand deja sunt pregatiti, echipele de luptatori vor concura direct cu CROCOBETII

• Se creeaza topuri pe echipe, pe scoala si pe oras. Cei care se zbat castiga faima, satisfactii si premii.
• Conceptul este unul la moda. Copiii, in cadrul echipelor, sunt implicati in salvarea Pamantului de la atacul unor forte extraterestre (CROCOBETII). Pentru asta, ei trebuie sa se antreneze intelectual, sa citeasca cat mai mult, dupa care echipele lor vor fi implicate intr-o poveste pe nivele.

Mai mult
KIDIBOT
București
(Mențiune, ediția 2016-2017) Teorema celor trei perpendiculare

(Mențiune, ediția 2016-2017) Teorema celor trei perpendiculare

Matematică
MATEMATICĂ, VIII AVANSAT PREDARE, CONSOLIDAREA CUNOȘTINȚELOR

Aplicațiile 3D sunt menite să fie utilizate în clasă ca lecție de predare dar și acasă ca recapitulare. Sunt 3 aplicații interactive: Prezentarea teoremei, demonstrația și o aplicație.

Mai mult
Lukacs Tiberiu
Școala Școala Gimnaziala Sf. Varvara Aninoasa, Hunedoara
(Mențiune, ediția 2016-2017) 3, 2, 1…Start către planeta Marte! V 2.0

(Mențiune, ediția 2016-2017) 3, 2, 1…Start către planeta Marte! V 2.0

Interdisciplinar
GEOGRAFIE, FIZICĂ, VII, VIII AVANSAT CONSOLIDAREA CUNOȘTINȚELOR, EVALUARE

Lecția propusă este utilă pentru descoperirea diferitelor caracteristici ale sistemului solar, în special a planetei Marte, folsind platforma Inspiring Science Education / portal.opendiscoveryspace.eu și a instrumentului e-learning Google Earth / earth.google.com ce ne transpune într-o realitate virtuală în care putem explora lucruri noi referitoare la tematica abordată.
Datorită complexității subiectului propus, planul de lecție poate fi folosit inter și/sau transdisciplinar - astronomie, tehnologie, geografie, fizică, biologie, istorie, etc., motivarea elevilor și atitudinea pozitivă reprezentând punctul de plecare al acestui demers didactic. Pornind de la conținutul științific și folosind aplicațiile propuse, elevii vor fi implicați individual sau pe echipe în activități de colaborare, comunicare, creație care se vor materializa în realizarea mai multor materiale digitale transdisciplinare cu implicare în viața reală.

Mai mult
Tănăsescu Gabriela-Violeta
Școala Liceul Teoretic , Constanța
(Mențiune, ediția 2016-2017) Noțiuni de trigonometrie

(Mențiune, ediția 2016-2017) Noțiuni de trigonometrie

Matematică
MATEMATICĂ, VI MEDIU PREDARE

Aplicație utilizată la predarea noțiunilor de trigonometrie din clasa a VII a. Aplicația se descarcă de pe site-ul https://sites.google.com/site/informathgim/home, secțiunea "Geometrie" , pagina "Lecție trigonometrie" sau puteți folosi link-ul https://drive.google.com/file/d/0Bx2y0mOT9TZ3bE85amlCMkJ5MWM/view. După descărcare se dezarhivează și se utilizează după cum este exemplificat în clipul de mai jos.

Mai mult
Huțuleac Ovidiu
Școala Gimnazială Stroiești, Suceava
Pagina
din 3