Fundația Orange

Materiale validate


Digitaliada vă pune la dispoziție materiale didactice în format digital, ce pot fi folosite în predarea oricărei discipline școlare de la clasele I-VIII. 

Aceste resurse au fost înscrise în primele 6 ediții ale concursului de materiale digitale educaționale și au fost validate științific de membrii juriului. 

Utilizând filtrele de mai jos, poți căuta materiale indicând disciplina, clasa, categoria, tipul de lecție, gradul de dificultate sau județul, poți vizualiza materialele educaționale digitale după unul sau mai multe criterii. 


Teste recapitulative matematică clasa a III-a

Matematică
MATEMATICĂ, III

Materialul creat sub formă de site are ca scop realizarea unei colecții de teste pentru recapitularea noțiunilor importante la finalul clasei a III-a.

Dinozaurii - o lume dispărută

Științe ale naturii
ȘTIINȚE ALE NATURII, III, IV

„Dinozaurii - o lume dispărută” răspunde câtorva întrebări despre lumea preistorică și creaturile incredibile care trăiau atunci. Copiii vor afla ce sunt dinozaurii, câteva caracteristici ale acestora, cum se înmulțeau, cu ce se hrăneau, care este perioada în care au trăit, cum și de ce au murit.

Ședința cu părinții și copiii

Dezvoltare personală
DEZVOLTARE PERSONALĂ, I, II, III, IV

Prezentarea conține agenda ședinței cu părinții. Este o activitate desfășurată în comun, părinții și elevii clasei, deoarece copiii și-au dorit să afle ce se întâmplă la ședințe, ce facem noi acolo.

Proiect de tehnologie didactică (Pledoarie pentru abordarea unei noțiuni din perspectivă transdisciplinară)

Interdisciplinar
INFORMATICĂ ȘI TIC, VI

Lumea modernă, dominată de tehnologie lasă din ce în ce mai puțin spațiu pentru manifestarea creativității elevilor, pentru ca ei să poată aborda într-o viziune unitară aspecte ale științei și ale artei. Am încercat realizarea unui proiect didactic care să îmbine noțiunile științifice și artistice.

CUM S-A OBȚINUT CUPRUL ÎN ANTICHITATE ?

Chimie
CHIMIE, VII, VIII

De unde au știut egiptenii sau hindușii să topească MALACHITUL pentru a obține cuprul ? E o întrebare pe care mi-o adresează frecvent elevii.
Răspunsul e simplu: NU au știut . Pur și simplu au experimentat !

Natural, Harmonic and Melodic versions of a minor scale/Variantele naturale, armonice și melodice ale gamei la minor

Educație muzicală
EDUCAȚIE MUZICALĂ, IV, VI, VII, VIII

Aceasta este o lecție în limba englezã pentru elevii de liceu pe linia Cambridge care au ales muzica drept obiect de examen. Este o lecție care poate fi folositã și pe linie româneascã la clasele a VI-a și a VII-a de la școlile vocaționale sau generale.

ALUMINOTERMIA

Chimie
CHIMIE, VIII

Indiderent de vârstă, experimentul fascinează și este esențial în înțelegerea chimiei. Practic, experimentul îi ajută pe elevi să vizualizeze și să înțeleagă mult mai ușor scrierea ecuațiilor chimice.

Portativul în Mediul înconjurător

Muzică și mișcare
MUZICĂ ȘI MIȘCARE, IV

Lecția video “Portativul în mediul înconjurător” - construită în versuri - face parte din Unitatea: Elemente de limbaj muzical și se adresează clasei a IV-a.

Sistemul Nervos

Biologie
BIOLOGIE, VII

Materialul cuprinde informații introductive legate de sistemul nervos, clasificarea acestuia, descrierea neuronilor și proprietăților acestora, alături de noțiuni referitoare la sinapse și nevroglii.

Site Istorie - resurse educaționale deschise

Interdisciplinar
LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ, IV

Site-ul cuprinde o colecție de resurse digitale concepute ca mijloc de formare și dezvoltare a competențelor pentru disciplina Istorie – clasa a IV-a, în conformitate cu actuala programă școlară.
https://sites.google.com/educred.ro/istorie-clasa-a-patra/pagina-de-pornire

Călătoresc prin basme

Limba și literatura română
LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ, V

Proiectul didactic propus poate fi utilizat în lecțiile de sistematizare a cunoștințelor privind trăsăturile basmului, dar și în conștirntizarea valorilor morale tramise de acest text. Tema aleasă este iubirea față de familie care sensibilizează puternic cititorul.

Lecția „Raportul realitate – ficțiune în textul epic” este realizată în cadrul CDȘ – „Strategii de comprehensiune lectorală”, la clasa a VII-a.

Limba și literatura română
LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ, VII

Lecție de fixare a cunoștințelor, de formare a priceperilor și deprinderilor de
muncă independentă și de aplicare a cunoștințelor în practica vorbirii și scrierii limbii române. Scopul: Valorificarea informațiilor de limbă română și de teorie literară în înțelegerea și interpretarea textului literar.