Fundația Orange

Materiale validate


Digitaliada vă pune la dispoziție materiale didactice în format digital, ce pot fi folosite în predarea oricărei discipline școlare de la clasele I-VIII. 

Aceste resurse au fost înscrise în primele 6 ediții ale concursului de materiale digitale educaționale și au fost validate științific de membrii juriului. 

Utilizând filtrele de mai jos, poți căuta materiale indicând disciplina, clasa, categoria, tipul de lecție, gradul de dificultate sau județul, poți vizualiza materialele educaționale digitale după unul sau mai multe criterii. 


CUM S-A OBȚINUT CUPRUL ÎN ANTICHITATE ?

Chimie
CHIMIE, VII, VIII

De unde au știut egiptenii sau hindușii să topească MALACHITUL pentru a obține cuprul ? E o întrebare pe care mi-o adresează frecvent elevii.
Răspunsul e simplu: NU au știut . Pur și simplu au experimentat !

Să calculăm cu Artie

Matematică
MATEMATICĂ, II

Elevii de clasa a II-a învață să programeze robotul Artie într-o lecție de matematică. Cu ajutorul lui desenează o formă geometrică și rezolvă exerciții și probleme verificându-și cunoștințele legate de înmulțire și împărțire.

Site Istorie - resurse educaționale deschise

Interdisciplinar
LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ, IV

Site-ul cuprinde o colecție de resurse digitale concepute ca mijloc de formare și dezvoltare a competențelor pentru disciplina Istorie – clasa a IV-a, în conformitate cu actuala programă școlară.
https://sites.google.com/educred.ro/istorie-clasa-a-patra/pagina-de-pornire

Students in the kitchen

Limbi moderne
LIMBI MODERNE, VIII

Materialul oferă informații necesare elevilor care se pregătesc să intre în domeniul profesional și tehnic , specializarea Ospătar(chelner) vânzător în alimentație. Este prezentat vocabularul obiectelor de inventar si imaginile aferente.

Proiect didactic limba română

Limba și literatura română
LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ, VI

Materialul este un proiect didactic al unei lecții mixte pentru clasa a VI-a ce are ca temă Textul descriptiv în versuri. Respectă programa de limba și literatura română actuală (OMEN nr.3393 / 28.02.2017) și folosește ca text suport „Balul pomilor” de Dimitrie Anghel.

Textul narativ: Piatra Pițigoiului, de Tudor Arghezi (Fișă de lucru)

Altă disciplină
ALTĂ DISCIPLINĂ, IV

Este o fișă creată la Limba și literatura română, pe textul narativ „Piatra Pițigoiului”, care vizează înțelegerea lecturii.Omologată ca mijloc de învățământ pentru nivel primar: rezoluția Ministerului Educației nr. 78.291/2/18.01.2022

Substantivele

Limba și literatura română
LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ, III

Materialul reprezinta un joc prin intermediul căruia elevii recunosc si diferențiază cele două categorii de substantive: proprii și comune.

Natural, Harmonic and Melodic versions of a minor scale/Variantele naturale, armonice și melodice ale gamei la minor

Educație muzicală
EDUCAȚIE MUZICALĂ, IV, VI, VII, VIII

Aceasta este o lecție în limba englezã pentru elevii de liceu pe linia Cambridge care au ales muzica drept obiect de examen. Este o lecție care poate fi folositã și pe linie româneascã la clasele a VI-a și a VII-a de la școlile vocaționale sau generale.

(Premiat 2023, Video V-VIII) Ce legătură este între Napoleon și descoperirea iodului?

Chimie
CHIMIE, VII, VIII

Poveștile din spatele descoperirii elementelor chimice îi fascinează pe elevi și îi ajută să-și însușească mai ușor informațiile.

ALUMINOTERMIA

Chimie
CHIMIE, VIII

Indiderent de vârstă, experimentul fascinează și este esențial în înțelegerea chimiei. Practic, experimentul îi ajută pe elevi să vizualizeze și să înțeleagă mult mai ușor scrierea ecuațiilor chimice.

Crimă în lumea matematicii !!

Matematică
MATEMATICĂ, VII, VIII

Cum ar fi să aflați că descoperirea numerelor iraționale l-a făcut pe Pitagora să-și omoare discipolul favorit? Introducerea noțiunii de numere iraționale cu ajutorul unei povești din Grecia Antică.

Adunarea numerelor naturale 0-1.000.000, fără trecere peste ordin (Fișă de lucru)

Altă disciplină
ALTĂ DISCIPLINĂ, IV

Este o fișă creată la Matematică, pentru lecția „Adunarea numerelor naturale în concentrul 0-1.000.000, fără trecere peste ordin”. Exercițiul este conceput pentru elevii clasei a IV-a.Omologată ca mijloc de învățământ pentru nivel primar: rezoluția Ministerului Educației nr. 78.291/10/18.01.2022