Fundația Orange

Tendințe


Cum a fost la Conferința Internațională de Educație Nonformală INEC din acest an

Cum a fost la Conferința Internațională de Educație Nonformală INEC din acest an

Echipa Digitaliada a susținut un workshop în cadrul Conferinței Internaționale de Educație Nonformală INEC 2021 unde a prezentat funcționalitățile platformei și folosirea resurselor digitale pentru evaluarea și predarea conținutului educațional.

1 din 3 participanți și-au creat un cont pe platforma Digitaliada în timpul evenimentului 

Adina Roșca, expert educațional în echipa programului ne-a spus că a fost impresionată de numărul mare de participanți prezenți la workshopul din 9 octombrie, din cadrul INEC 2021. „Sunt bucuroasă că am strâns foarte mulți doritori de informații despre Digitaliada în cadrul workshopului și chiar am fost plăcut surprinsă să observ că 30% dintre participanți și-au creat cont pe platformă chiar în timpul evenimentului. De asemenea, m-am bucurat să reîntâlnesc, chiar și virtual, colegi deja prezenți în proiectul Digitaliada, dar să cunosc și persoane noi, foarte receptive și cu care sperăm să putem colabora cât mai curând.

Doi profesori au fost ambasadorii Platformei Digitaliada în cadrul workshopului

Alin Danciu și Ciprian Ittu au prezentat funcțiile de bază ale platformei, dar și noutățile pe care le aduce în acest an proiectul. Invitații au aflat care sunt pașii pe care trebuie să-i urmeze atunci când vor să utilizeze resursele din site: de la teste, lecții, crearea de conținut și până la ghiduri și aplicații dedicate pentru diferite materii.

Alin Danciu, director și profesor de matematică la Școala Gimnazială Sâncraiu de Mureș a discutat cu cei prezenți despre cum se pot dezvolta teste, cum se realizează corectarea și cum atât elevii, cât și părinții au acces la rezultatele evaluărilor. „Cadrele didactice au fost interesate să cunoască etapele pe care trebuie să le urmeze atunci când au creat teste și intenționează să le urce în platformă. Au fost curioși să afle mai multe și despre beneficiile pe care platforma le pune dispoziție părinților. Aceștia pot urmări în timp real parcursul copiilor, pot verifica perioada petrecută de aceștia pe platformă, dar au și acces în mod integral la rezultatele testelor pe care elevii le-au efectuat. Pe lângă punctajul final obținut de elevi la teste, părinții pot vedea răspunsurile, modul cum aceștia au rezolvat exercițiile date, dar și notarea realizată de cadrele didactice”, ne-a povestit domnul profesor.

Mai mult, cei prezenți la workshop au avut ocazia să înțeleagă în detaliu cum funcționează corectarea digitală a testelor (pe baza a cinci itemi de notare) și de asemenea, cum pot acorda punctaje intermediare, pentru o evaluare corectă și eficientă. Cei care deja au testat platforma, au spus că resursele Digitaliada sunt foarte utile, pentru că pot crea și conținut educațional, pot vedea evoluția elevului într-un timp real și cât timp a petrecut în platformă.

Ciprian Ittu, profesor de matematică și TIC la Școala Gimnazială Nr. 1 din Poiana Mărului a vorbit despre secțiunea de lecții: cum pot fi acestea create, vizualizate,  încărcate în platformă, dar și cum pot fi utilizate materiale actuale regăsite pe site. „Una dintre curiozitățile participanților a fost cea legată de cum pot publica materialele realizate în contul personal de utilizator și a le distribui către un număr limitat de persoane. Astfel, am încercat să le explicăm cât mai ușor și rapid cum pot urca conținutul creat pe platformă, cum îl pot distribui sau modifica și care sunt opțiunile pe care le au pentru fiecare etapă. Vrem ca toți profesorii să aibă posibilitatea de a crea și a avea acces la aceste resurse educaționale deschise, astfel încât să dezvoltăm o bază solidă de materiale care să ne ajute în evoluția educațională.

Colegii noștri au pus accentul pe aplicabilitatea lecțiilor prezente în platformă și faptul că acestea sunt gândite pentru a încuraja elevii să înțeleagă mai ușor partea teoretică și să găsească soluția pe baza informațiilor date atunci când sunt puși în dificultate de un exercițiu mai complicat. Aplicațiile sunt create în așa fel încât acestea să ofere indicii elevului atunci când acesta nu a răspuns corect la un subiect, pentru a stimula concentrarea, percepția și gândirea practică.

Adina Roșca ne mai povestește și că „prin acest workshop ne-am dorit să ghidăm și să consiliem cadrele didactice. Am vrut să știe că îi susținem și că ei sunt principalii creatori de conținut pentru Platforma Digitaliada. Testele, lecțiile sau ghidurile dezvoltate au la bază nevoi pe care aceștia le pot observa în activitatea lor curentă, iar materialele realizate necesită o anumită verificare și evaluare pentru a fi implementate cu succes și de către alți colegi.

Am încercat să vă prezentăm câteva dintre cele mai importante detalii și cunoștințe pe care le-am susținut în cadrul worshopului, ne-am bucurat că am putut împărtăși aceste informații și sperăm că am adus un plus de inspirație pentru colegii prezenți în cadrul conferinței.