Fundația Orange

Materiale premiate


Materialele digitale educaționale premiate în cadrul concursului #Digitaliada, ediția 2018, respectiv ediția 2016-2017, sunt disponibile spre consultare mai jos. 

Utilizând filtrele de mai jos, poți căuta materiale indicând disciplina, clasa, categoria, județul, poți vizualiza materialele educaționale digitale după unul sau mai multe criterii.



(Premiul II, categoria Proiecte didactice, ediția 2018) Orizontul local - Aninoasa

(Premiul II, categoria Proiecte didactice, ediția 2018) Orizontul local - Aninoasa

Altă disciplină
ALTĂ DISCIPLINĂ, V

Proiectul propus presupune abordarea integrată a curriculumului în cadrul unui opțional integrat. prin centrarea pe probleme ale vieții reale, pe problemele importante, așa cum apar ele în context cotidian, cu focalizare pe identificare de soluții, rezolvarea de probleme ale lumii reale, în scopul dezvoltării competențelor pentru viață.

Mai mult
d.botgros
Școala Școala Gimnazială Sf.Varvara Aninoasa, Hunedoara
(Premiul III, categoria Aplicații, ediția 2018) Structura unui sistem de calcul

(Premiul III, categoria Aplicații, ediția 2018) Structura unui sistem de calcul

Informatică și TIC
INFORMATICĂ ȘI TIC, V

Resursa digitală este un soft educațional interactiv pentru clasa a V-a, la materia TIC și Informatică. Cu ajutorul aplicației, elevii vor descoperi:
- Ce este un computer sau un PC?
- Care sunt părțile unui computer?
- Ce reprezintă Hardware și Software?

Mai mult
Pop Florin
Școala Liceul Teologic Penticostal Baia Mare, Colegiul Tehnic George Barițiu, Maramureș
(Premiu, locul I, ediția 2016-2017) Lecții video introductive în matematica de clasa a V-a

(Premiu, locul I, ediția 2016-2017) Lecții video introductive în matematica de clasa a V-a

Matematică
MATEMATICĂ, V

Lecții video de 10 minute în care se expune conținutul lecției în mod grafic, cu exemple din natură și explicarea rolului acelei lecții. Se folosesc tehnici video speciale pentru a atrage atenția și pentru a menține copilul cuplat la materialul expus.
Filmele se pot folosi în clasă pentru introducere în subiect și captarea atenției.
În plus, explicațiile din filme sunt diferite de cele din manual sau de cele folosite în mod curent de profesori. Datorită acestui fapt, copilul are contact cu mai multe tipuri de expunere și își ia exact ce are nevoie de la fiecare.
În plus, ritmul de expunere rapid este benefic pentru atenție, contrar opiniilor unor cadre didactice. Elevul înțelege mai mult dacă ritmul de expunere este mai rapid pentru că s-a obișnuit cu acest ritm de la jocuri video și filme. Un ritm mai lent, atrage după sine plictiseala și pierderea focusului. Așadar pentru a crește șansele ca elevul să înțeleagă avem nevoie să mărim viteza de expunere și să expunem subiectul de mai multe ori în moduri diferite.

Mai mult
Rares Tohanean
București
(Premiu, locul II, ediția 2016-2017) UNIVERSUL

(Premiu, locul II, ediția 2016-2017) UNIVERSUL

Geografie
GEOGRAFIE, V

Proiectul „Universul”, pe parcursul căruia se folosesc resurse puse la dispoziție de portalul http://www.opendiscoveryspace.eu/ și aplicația Worldwidetelescope de la Microsoft, stârnesc interesul elevilor pentru studierea Spațiului Cosmic.
Utilizarea noilor tehnologii sporește motivația și interesul elevilor pentru cunoaștere, cercetare, investigare.

Mai mult
Didina
Școala Școala Gimnazială „Sf.Varvara”, Hunedoara
(Premiu, locul III, ediția 2016-2017) KIDIBOT

(Premiu, locul III, ediția 2016-2017) KIDIBOT

Interdisciplinar
ROMÂNĂ, LIMBI STRĂINE, V, VI, VII, VIII

KIDIBOT ajuta copiii sa VREA sa citeasca mai mult. Este o platforma educationala (site-ul www.kidibot.ro si aplicatiile mobile KIDIBOT pentru iOS si Android) care genereaza presiune sociala pozitiva.

POVESTEA:
KIDIBOT este un robot bun venit de pe alta planeta, care iubeste copiii si care ii ajuta sa salveze Pamantul de extraterestrii CROCOBETI.

Singura modalitate pentru copii de a invinge CROCOBETII este sa fie mai destepti si sa citeasca mai mult.
• Copiii castiga puncte si insigne dovedind ca au citit diverse lecturi (prin quiz-urile de pe platforma - peste 300).
• Astfel, ei castiga puncte si isi ajuta echipele lor sa castige in fata “adversarilor”.
o In prima faza, de antrenament, vor concura cu alte clase. Ex: Clasa a IV-a C Pia Bratianu se dueleaza cu clasa IV-D Scoala I. H. Radulescu.
o In faza a doua, cand deja sunt pregatiti, echipele de luptatori vor concura direct cu CROCOBETII

• Se creeaza topuri pe echipe, pe scoala si pe oras. Cei care se zbat castiga faima, satisfactii si premii.
• Conceptul este unul la moda. Copiii, in cadrul echipelor, sunt implicati in salvarea Pamantului de la atacul unor forte extraterestre (CROCOBETII). Pentru asta, ei trebuie sa se antreneze intelectual, sa citeasca cat mai mult, dupa care echipele lor vor fi implicate intr-o poveste pe nivele.

Mai mult
KIDIBOT
București
Pagina
din 2