Fundația Orange

Aerul

Concurs

Brăescu Georgeta Mirela

Trimis la 19.01.2022

Chimie
CHIMIE, VII ÎNCEPĂTOR PREDARE, CONSOLIDAREA CUNOȘTINȚELOR

Experimente filmate conform programei analitice la disciplina chimie clasa a VII-a din care să rezulte caracterul aerului de amestec omogen și proprietățile acestuia.


Conținut video


Multimedia


Link: https://www.youtube.com/watch?v=qZZJbirGV7Q&list=PLX_VQaVrqk2vi3-S1Ey0OcVQGvndHO1bH&index=7

Chimia este mai mult decât orice altă știință, o știință experimentală. În toamna anului 2020, datorită situației nemaintâlnite pe care o parcurgeam am hotărât să încerc a veni în sprijinul elevilor printr-o metodă care să le permită totuși accesul la experimentul chimic chiar și în condițiile pandemiei.

Am realizat canalul de youtube Chimie Hands On https://www.youtube.com/channel/UCKavHrpEoKvfrcJa7mYpQ8A pe care am încărcat videoclipuri în care sunt prezentate experimente filmate. Canalul are 8 playlisturi, fiecare dedicat unei clase din cele care studiază chimia, la gimnaziu, respectiv liceu și încă 2 playlisturi interdisciplinare.

Playlisturile care se adresează elevilor de gimnaziu, conțin - 10 videoclipuri cel destinat elevilor din clasa a VII a și 9 videoclipuri cel destinat elevilor din clasa a VIII a.

Experimentele au fost filmate în laboratorul Colegiului Național „Gheorghe Roșca Codreanu” Bârlad și sunt realizate conform programelor analitice în vigoare de la disciplina chimie. În momentul de față canalul are 359.000 de accesări, 61.000 de vizionări totalizând 2800 de ore de vizionare, aproximativ 57 % fiind ale experimentelor de gimnaziu și 360 de abonați.

Motto-ul pe care l-am considerat nimerit pentru acest demers aparține lui Marie Curie: „Un savant în laboratorul său nu este doar un technician; este și un copil pus în fața unor fenomene naturale, care să îl impresioneze ca o poveste cu zâne”.


Alte informații

Competențe - Investigarea unei substanțe în scopul determinării caracteristicilor fizico-chimice ale acesteia.


Brăescu Georgeta Mirela, profesor de Chimie

Colegiul Național „Gheorghe Roșca Codreanu”, Bârlad, Vaslui

Trimis la 19.01.2022 - 21:15


Materiale similare

CUM S-A OBȚINUT CUPRUL ÎN ANTICHITATE ?

Chimie
CHIMIE, VII, VIII

De unde au știut egiptenii sau hindușii să topească MALACHITUL pentru a obține cuprul ? E o întrebare pe care mi-o adresează frecvent elevii.
Răspunsul e simplu: NU au știut . Pur și simplu au experimentat !

Cum s-a obținut mercurul în antichitate?

Chimie
CHIMIE, VII, VIII

Cinabrul sau sângele Dragonului este o piatră semiprețioasă din care, acum 3000 de ani , popoarele lumii antice au reușit să obțină mercurul. Un metal interesant, care i-a contrariat pe chimiști, de altfel singurul metal lichid la temperatura camerei.