Fundația Orange

Arpegiul Major

Concurs

Claudia Mazilu

Trimis la 12.01.2021

Educație muzicală
EDUCAȚIE MUZICALĂ, VI MEDIU PREDARE, CONSOLIDAREA CUNOȘTINȚELOR

Lecție este în strânsă legătură cu costrucția Gamei Majore, cu acordurile muzicale și tonalitatea și se încadrează în conpetența specifică Operarea cu elemente de scris-citit și limbaj muzical din Programa pentru clasa a VI-a la Educație Muzicală.



Conținut video


Multimedia


Lecția debuteză cu o sonoritate cunoscută deja de către elevi, întâlnită la Aeroport. Scopul lecției este acela de a-i face conștienți de faptul că, întâlnim sonorități peste tot în jurul nostru.
Alte exemple prezente în lecție sunt: sonoritatea liftului sau al anunțurilor din gară.
Exemplificarea practică este realizată cu ajutorul pianului, dublată de notația pe portativ care face legătura firească spre partea teoretică.


Alte informații

Lecția prezintă și exemple de arpegii construite plecând de la alte sunete muzicale, astfel realizând că Arpegiul poate fi construit de pe oricare sunet natural sau alterat.


Claudia Mazilu, profesor de Educație muzicală

Scoala Italiana Aldo Moro, România, București

Trimis la 12.01.2021 - 20:19


Materiale similare

Intervale muzicale - Prima și secunda

Educație muzicală
EDUCAȚIE MUZICALĂ, VI

Lecția „Intervale muzicale - Prima și secunda” este strâns legată de cunoașterea noțiunilor de ton și semiton, intervalele muzicale fiind distanțe între 2 sunete muzicale.

Alterațiile muzicale - Clapele negre ale pianului

Educație muzicală
EDUCAȚIE MUZICALĂ, VI

Diezul, Bemolul si Becarul reprezintă alterații muzicale pe care le întâlnim peparcursul partiturii muzicale. Acestea, puse în fața unei note, îi modifică înălțimea înălțimea cu un semiton (ascendent sau descendent).