Fundația Orange

Media


Florentina Preda, profesor de limba și literatura română și TIC – Digitaliada ne-a schimbat radical

Florentina Preda, profesor de limba și literatura română și TIC – Digitaliada ne-a schimbat radical

Profesoara de limba română a devenit profesoara de TIC datorită proiectului Digitaliada, cel puțin așa s-a întamplat în cazul Florentinei Preda de la Școala Gimnazială Costești.

Susținută de directorul școlii, profesoara Florentina Preda a pus la punct un opțional prin care a digitalizat predarea materiei de limba română.  

 

Digitaliada: Doamna profesoară, cum reușiți să integrați aplicațiile digitale în orele de literatură română?

Prof. Florentina Preda: Mi-am creat un opțional de literatură română pentru clasele a VII-a și a VIII-a. Prin acest opțional eu încerc să reiau speciile literare care se predau și care sunt incluse în programa de Evaluare Națională. Orice materie poate fi predată digital, iar efectul pe care tabletele îl au asupra clasei de elevi, alături de adecvarea conținutului de predare la nou și la tehnologie, sunt două lucruri esențiale pentru viitorul educației. 

Digitaliada: Ce s-a schimbat odată cu Digitaliada?

Prof. Florentina Preda: Transformările, pe care inclusiv profesorii le-au simțiti de la intrarea în proiectul Digitaliada, au fost unele benefice. Intrarea în proiect ne-a schimbat radical, gândim altfel activitățile cu elevii, metodele pe care le integrăm în scenariul didactic sunt total diferite și am conștientizat faptul că tabletele și aplicațiile digitale ne dau șansa de a ne apropia mai mult de copiii noștri: pe cei tăcuți să îi sprijinim în creșterea stimei de sine și în a-i scoate și pe ei în evidență; pe cei care au rezultate foarte bune, sau pe cei superior dotați, îi ajutăm acum să își rafineze competențele. 

Digitaliada: Ce ne puteți spune despre sesiunile de formare?

Prof. Florentina Preda: Sesiunile de formare la care orice profesor Digitaliada merge, din momentul intrării în proiect, au fost o piatră de încercare pentru mine. Trebuie să recunosc, am fost puțin stângace, dar asta nu înseamnă că nu te poți perfecționa, că nu poți învăța, iar prin exercițiu totul devine extrem de simplu. De altfel, vreau să spun că am reușit, prin susținerea unor activități atât la nivelul comisiilor noastre metodice cât și la nivelul cercurilor pedagogice, să împărtășesc și altor colegi, nu numai de specialitatea mea, aceste informații și toate aceste aplicații, astfel încât și ei, la rândul lor, să reușească să-și diversifice metodele de predare și într-adevăr să înțeleagă ce înseamnă să integrezi digitalul în activitatea didactică.