Fundația Orange

Media


În vizită la Școala Gimnazială Ion C. Constantinescu, Roești: Activitatea de învățare este mai ușoară, mai amuzantă și mai plăcută

În vizită la Școala Gimnazială Ion C. Constantinescu, Roești: Activitatea de învățare este mai ușoară, mai amuzantă și mai plăcută

Predarea, învățarea și evaluarea cu ajutorul tehnologiei sunt puse zilnic în practică la Roești, la Școala Gimnazială Ion C. Constantinescu.

Și asta, din dorința profesorilor de a aduce ceva nou și de a-i atrage pe elevi la ore ca să deprindă competențele de care au nevoie pentru viitor. Răspunsul elevilor a fost unul pe măsură: Remus Bucur, elev în clasa a VI-a, ne-a spus că „mie îmi place foarte mult proiectul Digitaliada, deoarece activitatea de învățare este mai ușoară, mai amuzantă și mai plăcută”. 

Și la Roești, ca în toate celelalte școli unde a fost implementat proiectul Digitaliada, entuziasmul nu vine doar din partea copiilor, ci și din partea profesorilor. „Acum totul este mai interactiv, copiii înțeleg mult mai bine. Iar formările Digitaliada sunt mult mai practice. Ne formează exact acolo unde avem nevoie, pe aplicația care este folosită la lecția pe care o predăm noi”, am aflat de la Cătălin Stoian, profesor de matematică la Școala Gimnazială Ion C. Constantinescu.

Pentru că un director de școală trebuie să ia în calcul toți factorii implicați, de la elevi, la profesori și până la părinți, Elena Stănișor, directorul Școlii din Roești, ne-a spus că a anticipat rezervele pe care părinții puteau să le aibă și au căzut de comun acord că „fără tehnologie nu prea se mai poate”. „Tehnologia este foarte ok, dacă știi cum să o ghidezi, să o utilizezi, cum să o ordonezi. Tehnologia nu exclude metoda tradițională (n.red. de a preda), vine în sprijinul ei. De când cu tabletele, sunt toți în poveste. Acum colaborează între ei, se ajută, se grupează în așa fel încât dacă unul întâmpină dificultăți, celălalt îl ajută. Sunt toți acolo”, ne-a povestit doamna director.

Și Claudia Diaconescu-Armășescu, inspector școlar pentru matematică la Inspectoratul Școlar al Județului Vâlcea (n.red. până la sfârșitul lunii martie a acestui an), crede că implementarea proiectului Digitaliada la Școala Ion C. Constantinescu este un lucru extrem de benefic pentru elevi: „Văzând o oră desfășurată prin Digitaliada, am văzut că aduce un plus de valoare orei de matematică. Tehnologia vine în sprijinul matematicii și acest lucru este unul îmbucurător. Asta este calea de aici încolo. Eu cred că asta este provocarea anilor următori”.

Elevii, așa cum era de așteptat, se adaptează repede și învață mai bine pe tablete. Acum, totul este mai ușor: „Am făcut recapitulare la linii importante într-un triunghi și chiar dacă am mai făcut lecția asta, am mai uitat-o, iar astăzi ne-am reamintit mai cu ușurință. Și pe caiet e util, dar pe caiet trebuie să măsori, să pui echerul, să masori unghiurile. Așa (n.red. cu Digitaliada), doar am apăsat pe ecran și a apărut triunghiul”, ne-a mărturisit Andra Elena Mihăilă, elevă în clasa a VI-a. 

Și părinții înțeleg foarte bine importanța introducerii tehnologiei la clasă. Nicolae Emil Bărbulescu, părintele unuia dintre elevii de la Școala din Roești, crede că tabletele îi atrag mai mult pe elevi decât clasicul manual. Dar, după părerea sa, asta nu înseamnă excluderea tradiționalului, ci îmbinarea celor două componente: digitalul și tradiționalul.

Digitaliada@Școala Gimnazială Ion C. Constantinescu, Roești