Fundația Orange

Media


În vizită la Școala Gimnazială Valea Lupului - școala în care toți copiii au făcut progrese

În vizită la Școala Gimnazială Valea Lupului - școala în care toți copiii au făcut progrese

FOTO: Oră modernă în laboratorul Digitaliada din Valea Lupului


Pentru Școala Gimnazială din Valea Lupului, introducerea elementelor de modernitate ca suport pentru învățământul tradițional este o normalitate.

Profesorii din școală au înțeles că îmbinarea utilului cu plăcutul îi atrage pe cei mici către studiu, așa că au accesat proiectul Digitaliada. La doar câteva luni de la implementarea proiectului, toți cei implicați în procesul de educație - elevi, profesori, părinți, autorități - spun că primele rezultate ale introducerii tehnologiei digitale la clasă se văd deja. Cei mai surprinși sunt părinții care, deși conștienți de avantajele educației digitale, încă priveau tehnologia ca pe un obiect al jocului.

Odată cu implementarea proiectului Digitaliada, elevii de la Valea Lupului au descoperit că tableta poate să fie un dispozitiv foarte util la orele de matematică și informatică. Aplicațiile instalate pe tablete le oferă celor mici posibilitatea de a de învăța în acord cu abilitățile lor; iar ei progresează.

Elevii s-au schimbat, ei sunt nativi digital și dacă nu le vorbim pe limba lor, ajungem să trăim în lumi diferite și să fim cu toții nefericiți”, afirmă doamna Petronela Petrea, directorul Școlii Gimnaziale Valea Lupului.

Digitaliada@Valea Lupului


De când orele de matematică și informatică se desfășoară în laboratorul Digitaliada, copiii sunt încântați să rezolve problemele mai degrabă pe tabletă decât pe tablă. Doamna profesoară de matematică, Ana Elena Ungureanu, a urmărit comportamentul elevilor de când se implementează educația digitală și concluzionează: ”Le place competitivitatea. În plus, primesc feedback imediat. Mulți dintre ei nu au curaj să mă întrebe de fiecare dată dacă au făcut corect sau nu. Un alt aspect este acela că în momentul în care facem exerciții la tablă, toată greutatea cade pe umerii elevului de la tablă și elevii din bancă sunt foarte relaxați. Dar având tablete, ei trebuie să se concentreze să își facă treaba, fiecare dintre ei, altfel nu pot trece la nivelul următor. Cumva, sunt verificați automat, iar acest lucru îi motivează să lucreze în continuare”, susține doamna profesoară. Despre ce înseamnă proiectul Digitaliada, doamna profesoară declară: "Mă bucur foarte tare că am intrat într-o comunitate de profesori deschiși către nou și evoluție. Mă aștept să dezvoltăm cât mai multe aplicații, proiecte didactice și fișe. Tot ce este nevoie pentru un învățământ de actualitate". 

Părinții și autoritățile au încurajat predarea prin instrumente digitale. ”Reprezintă o manieră prin care școala se adaptează vremurilor, timpurilor în care noi trăim astăzi”, spune mama unui elev în clasa a VII-a. ”Educația digitală nu trebuie să reprezinte ceva pentru mine, ci pentru școală, pentru copiii acestei școli”, afirmă domnul primar  Dumitru Mihailuc. ”Ne bucurăm foarte tare că școala Valea Lupului a fost aleasă în acest proiect și mulțumim Fundației Orange. Copiii sunt foarte încântați dat fiind faptul că ei sunt foarte atrași de tehnologie, mai ales că tehnologia evoluează foarte mult, astfel încât ei îmbină utilul cu plăcutul. Deci, fără doar și poate, lucrurile merg pe făgașul cel bun”, afirmă un alt părinte.

A fost și o provocare pentru că, după mulți ani, simțim că se schimbă ceva. Toți copiii au progresat, se ajută între ei la ore, primesc feedback imediat. Acesta ar fi unul dintre avantajele aplicațiilor, copiii obțin feedback-ul mult mai rapid decât îl poți da tu, ca profesor, lucrând cu toată clasa sau aplicând un test care îți ia timp să-l corectezi. Dar în momentul în care facem evaluarea, de exemplu printr-un test pe Kahoot, primim imediat răspunsul, iar clasa este mult mai animată”, ne povestește doamna Petrea, din postura de profesor de T.I.C. de această dată.

Pentru elevi, educația digitală reprezintă o normalitate. Interacțiunea timpurie cu diverse device-uri digitale l-a făcut pe Victor, elev în clasa a V-a, să participe la orele de T.I.C. de clasa a VI-a pentru a putea interacționa cu aplicațiile, dar și pentru a le fi de folos colegilor, în caz de nevoie. ”Mai lucrasem pe aplicații, eu fiind oricum interesat de tehnologie, de animații. Am diverse programe acasă și îmi place să creez jocuri. De asta vin și la orele de la clasa a VI-a, să îmi ajut colegii să își ducă algoritmii din aplicație la un final”, spune Victor, elev în clasa a V-a la școala din Valea Lupului.

"Acest instrument, tableta, îl ajută mult mai mult decât aș fi putut să o fac eu folosind metode clasice", concluzionează mama lui Victor.