Fundația Orange

Media


Inspector de mate: Am avut ocazia să văd pasaje întregi de lecție susținute digital, este o premieră

Inspector de mate: Am avut ocazia să văd pasaje întregi de lecție susținute digital, este o premieră

FOTO: Ore de matematică susținute cu ajutorul tehnologiei la Școala Gimnazială Nicolae Bălcescu


Actualitatea și modernitatea actului didactic depind de noi, oamenii mari. Părinți, profesori, inspectori trebuie să ne informăm despre elementele care aduc noutate procesului de învățare și să le oferim copiilor cele mai bune condiții de învățare.

Un astfel de exemplu de implicare și grijă față de elevi este inspectorul de matematică din județul Bacău, domnul Adrian Cosma, care promovează folosirea tehnologiei în cadrul orelor de matematică. Domnul inspector a asistat la un cerc metodic unde device-urile moderne completează orele de matematică și TIC.

Digitaliada: Sunteți inspector de matematică pe întreg județul. Ați asistat la multe cercuri metodice și ore deschise. Cum a fost ora la care ați participat astăzi, la Școala Gimnazială Nicolae Bălcescu din Bacău?

Inspector Adrian Cosma: Am rămas uimit de activitatea pregătită de colegele noastre, de abilitățile copiilor și de gradul crescut de interacțiune la orele predate digital. Matematica este completată de aceste instrumente digitale, rămânând de bază calculul tradițional, dar verificarea este foarte utilă și ușoară pe tablete.

Digitaliada: Care este părerea dvs. personală despre educația digitală?

Inspector Adrian Cosma: Educația digitală, tabletele, aplicațiile, nu mai pot fi trecute cu vederea. Ele fac parte din viața noastră și este normal să facă parte și din viața cotidiană a școlii.

M-am bucurat să văd la școala din comuna Nicolae Bălcescu o deprindere specială a lucrului cu ajutorul device-urilor digitale. Am mai participat la cercuri unde profesorii de specialitate au folosit calculatorul, videoproiectorul, dar ceea ce am văzut aici, pasaje întregi de lecție susținute digital, este o premieră. Practic, noțiunile de matematică de clasa a VI-a sau a VIII-a le-au fost predate elevilor cu ajutorul aplicațiilor. Pentru mine este clar că acasă nu ar fi avut posibilitatea să lucreze matematică în aplicații digitale, dar la școală este altceva.

Digitaliada: Cu ocazia cercului metodic de la Nicolae Bălcescu ați avut ocazia să folosiți tabletele și aplicațiile Digitaliada. Care v-a plăcut cel mai mult?

Inspector Adrian Cosma: Cel mai tare m-a impresionat GeoGebra, am văzut ce frumos se lucrează la clasa a VIII-a.

Digitaliada: Cât de utilă credeți că este educația digitală în cazul elevilor preocupați de școală, cu drag de matematică?

Inspector Adrian Cosma: Utilitatea educației digitale este mare. Este normal să existe întâi o deprindere a competențelor de calcul, o fixare a noțiunilor folosind creionul și hârtia, dar verificarea este spectaculoasă folosind aplicațiile și tabletele.

Astăzi ne este imposibil să îi mai ținem pe cei mici departe de tehnologie, acesta este drumul. De la zi la zi apar noi aplicații, noi platforme care ne aduc viitorul în prezent.