VASILESCU-APOSTOL IOAN
Trimis la 30.01.2022Situarea elevului în centrul educației, atât în idealul spre care tinde educația românească, dar și ținta pe care o doresc eu elevii mei, constituie o schimbare fundamentală care a condus la găsirea de noi metode și strategii didactice, menite să stimuleze creșterea motivației personale pt a învăța, a înțelege mai bine dar și pt a avea o atitudine pozitivă față de subiectul predat. Totodată, dezvoltarea tehnologică, precum și explozia de informații din diverse domenii prezente pe diferite canale, determină confruntarea copilului cu o varietate de dificultăți, la care împreună suntem chemați să dăm răspunsuri și exemple de urmat celor mai mici.
Din această perspectivă, până la finalul clasei a VIII-a, eu profesorul de educație socială, îmi propun să-i familiarizez pe elevii mei cu realitatea vieții, învățându-l să caute, să întrebe, să obțină răspunsuri și informații, să proceseze informațiile aflate și să recepteze opinii, idei, dar și sentimente într-o varietate de mesaje ascultate, texte citite, exemple văzute!
În acest sens, în clasa a VIII-a, ne vom axa pe noua disciplica menită să le dezvolte competențe economice și antreprenoriale sociale/de afaceri. Aici vom învăța să utilizăm corect termeni din economie, vom face diferența între bunuri și servicii, între nevoi reale și dorințe comune sau exagerate, dar și modalităț/instrumente prin care ne gestionăm/crește veniturile; totodată, pt. că trăim într-o societate bazată și pe consum, ne vom axa și pe drepturile consumatorului, dar și pe responsabilitățile acestuia față de resursele, personale, ale familiei, locale și globale; pe de altă parte, vom exersa, prin lucru în echipă, cum să utilizăm corect și eficient (cu instrumente digitale) a mijloacelor de plată în țară și în afara ei.
Această disciplina - Educație economico-financiară răspunde lucruril mai sus și dezvoltării competențelor educaționale la nivelul UE.
Lecția atașată face parte din materiale create de mine pt. a dezv. aceste competențe țintă!
Lecție format electronic:
- platforma folosită - Google Forms
Link:
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdF3kudbubyfmZiVyuvh_v7sHBFbBbadX-kRKgFeiKyeXHdag/viewform
VASILESCU-APOSTOL IOAN, profesor de Educație civică / socială
Scoala Gimnazială Nr.11, Romania, Piatra Neamt, Neamț
Trimis la 30.01.2022 - 15:54
Tema / Subiectul: “Autoritatea de Supraveghere Financiară”
Tipul lecției: Lecție de predare-învățare-evaluare
Agavriloaei Lăcrămioara Daniela
Școala Gimnazială , Iași
Elevii evaluează eficiența inițiativei civice europene ca o modalitate prin care cetățenii pot participa la procesul decizional al UE și își exprimă opinii argumentate cu privire la importanța dreptului la petiție ca mod de participare a europenilor la procesul politic al UE.
Dan Matei
Școala Gimnazială, Hunedoara