Fundația Orange

Metode moderne de economisire - lecție pentru cl. a VIII-a, Educație economico-financiară, semestrul II

Concurs

VASILESCU-APOSTOL IOAN

Trimis la 30.01.2022

Educație civică / socială
EDUCAȚIE CIVICĂ / SOCIALĂ, VIII MEDIU PREDARE, CONSOLIDAREA CUNOȘTINȚELOR, EVALUARE

„Economisește trei monede și a patra îți va cădea în mână” (proverb indian)

Elevii de gimnaziu,în mod obligatoriu trebuie să fie noua generație care trebuie să se alfabatizeze în educația financiară. Știind ce nu am știut noi când eram de vârsta lor, le oferim șanse mai bune pt. o viață mai bună!



Proiecte didactice


Documente


Galerie imagini, clic pentru zoom


Multimedia


Situarea elevului în centrul educației, atât în idealul spre care tinde educația românească, dar și ținta pe care o doresc eu elevii mei, constituie o schimbare fundamentală care a condus la găsirea de noi metode și strategii didactice, menite să stimuleze creșterea motivației personale pt a învăța, a înțelege mai bine dar și pt a avea o atitudine pozitivă față de subiectul predat. Totodată, dezvoltarea tehnologică, precum și explozia de informații din diverse domenii prezente pe diferite canale, determină confruntarea copilului cu o varietate de dificultăți, la care împreună suntem chemați să dăm răspunsuri și exemple de urmat celor mai mici.

Din această perspectivă, până la finalul clasei a VIII-a, eu profesorul de educație socială, îmi propun să-i familiarizez pe elevii mei cu realitatea vieții, învățându-l să caute, să întrebe, să obțină răspunsuri și informații, să proceseze informațiile aflate și să recepteze opinii, idei, dar și sentimente într-o varietate de mesaje ascultate, texte citite, exemple văzute!

În acest sens, în clasa a VIII-a, ne vom axa pe noua disciplica menită să le dezvolte competențe economice și antreprenoriale sociale/de afaceri. Aici vom învăța să utilizăm corect termeni din economie, vom face diferența între bunuri și servicii, între nevoi reale și dorințe comune sau exagerate, dar și modalităț/instrumente prin care ne gestionăm/crește veniturile; totodată, pt. că trăim într-o societate bazată și pe consum, ne vom axa și pe drepturile consumatorului, dar și pe responsabilitățile acestuia față de resursele, personale, ale familiei, locale și globale; pe de altă parte, vom exersa, prin lucru în echipă, cum să utilizăm corect și eficient (cu instrumente digitale) a mijloacelor de plată în țară și în afara ei.

Această disciplina - Educație economico-financiară răspunde lucruril mai sus și dezvoltării competențelor educaționale la nivelul UE.

Lecția atașată face parte din materiale create de mine pt. a dezv. aceste competențe țintă!


Alte informații

Lecție format electronic:

- platforma folosită - Google Forms

Link:

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdF3kudbubyfmZiVyuvh_v7sHBFbBbadX-kRKgFeiKyeXHdag/viewform


VASILESCU-APOSTOL IOAN, profesor de Educație civică / socială

Scoala Gimnazială Nr.11, Romania, Piatra Neamt, Neamț

Trimis la 30.01.2022 - 15:54


Materiale similare

Proiect didactic (activitate hibrid - fizic și online) - Clasa VIII - Model pentru ASF

Educație civică / socială
EDUCAȚIE CIVICĂ / SOCIALĂ, VIII

Tema / Subiectul: “Autoritatea de Supraveghere Financiară”
Tipul lecției: Lecție de predare-învățare-evaluare

The Political Process and Citizens’ Voice in the European Union

Interdisciplinar
ISTORIE, VII, VIII

Elevii evaluează eficiența inițiativei civice europene ca o modalitate prin care cetățenii pot participa la procesul decizional al UE și își exprimă opinii argumentate cu privire la importanța dreptului la petiție ca mod de participare a europenilor la procesul politic al UE.