Fundația Orange

Media


Omul care și-a găsit vocația - a lăsat corporația pentru a deveni profesor la sat

Omul care și-a găsit vocația - a lăsat corporația pentru a deveni profesor la sat

FOTO: Prof. Petruța Comănescu, Școala Gimnzială Nr.1 Vlădești


După mai mulți ani petrecuți la biroul unei mari instituții bancare din România, Petruța Comănescu a lăsat corporația pentru a fi profesor de matematică la Școala Gimnazială Vlădești, județul Argeș.  

Digitaliada: De ce ați lăsat corporația?

Prof. Petruța Comănescu: Am lăsat corporația după mai bine de 10 ani pentru că am vrut să îmi realizez visul de a fi profesor de matematică. Mi-am dorit toată viață să ajung la catedră și să le arăt copiilor că matematica nu este o materie grea. 

Digitaliada: Care este rădăcina visului dumneavoastră?

Prof. Petruța Comănescu: Încă din liceu mi-a fost transmisă pasiunea pentru matematică de către profesorul meu, dar, vă spun sincer, am avut o teamă, mi-a fost frică să îmi urmez visul. Așa se face că m-am îndreptat către un alt domeniu, bancar, corporatist, deși eu știam că vreau să îmbătrânesc la catedră, alături de copii. La 31 de ani am decis că este momentul schimbării, iar de cinci ani sunt profesor de matematică.

Digitaliada: Povestiți-ne despre ultimii cinci ani din viața dumneavoastră.

Prof. Petruța Comănescu: Mi-am dedicat ultimii cinci ani din viață pregătirii mele ca profesor. La 31 de ani m-am înscris la Facultatea de Matematică, acum sunt la Master – Matematică didactică, și continui să mă perfecționez pentru a deveni un profesor cât mai bun.

Digitaliada: Vă mai amintiți prima oră la clasă?

Prof. Petruța Comănescu: Da, îmi amintesc prima oră la clasă. Am avut emoții foarte mari, m-am văzut în fața copiilor și nu am știut ce să fac, dar ideile mi-au venit spontan. Dincolo de emoții, mi-am trăit visul și am realizat că viitorul meu este lângă elevi.
Perioada de cunoaștere dintre elevi și profesori poate fi una plină de provocări. Am avut nevoie de o perioadă de acomodare, elevii să ajungă să mă cunoască, eu să ajung la fiecare dintre ei, pentru ca astăzi să fim prieteni.

Digitaliada: Ce sfat ați avea pentru cei care nu sunt încă hotărâți în alegerea unei cariere?

Prof. Petruța Comănescu: Să își urmeze visul. Ajungem să știm care ne este visul atunci când facem repetitiv un anumit lucru care ne umple sufletul de plăcere. Deși lucram într-un alt domeniu, am continuat să rezolv probleme din culegeri matematice, am dat ajutor copiilor care aveau nevoie de un sfat. Practic, așa mi-am dat seama că pot să fac o schimbare, că pot să îmi pun pasiunea în slujba educației. Însoțindu-i pe cei mici pe drumul cunoașterii mi-am dat seama că acesta este și drumul meu.

Digitaliada: Ați trecut din mediul privat în cel de stat, în învățământ. Cum faceți față diferențelor de venit?

Prof. Petruța Comănescu: Mi-am dat seama că în viață nu partea financiară este importantă, ci satisfacția. Când lucram în corporație aveam buzunarul plin, dar asta nu era ceva ce îmi aducea satisfacție. În schimb, ceea ce fac acum mă umple de bucurie și mulțumire, chiar dacă buzunarul meu nu mai este la fel de plin. Primesc enorm din partea copiilor atunci când vin la final de oră și îmi mulțumesc sau mă îmbrățișează. Îmi dau seama că informația pe care am transmis-o a fost înțeleasă.

Digitaliada: Ce așteptări aveți de la Proiectul Digitaliada?

Prof. Petruța Comănescu: În primul rând, să mă perfecționez. Sunt bucuroasă că iau parte la acest proiect pentru că sunt de părere că învățământul nostru nu este destul de dezvoltat și că ducem lipsă de oameni cu idei noi, de inițiative care să educe percepția profesorilor, a părinților și a elevilor. Din punctul meu de vedere, acest proiect asta face. Cu ajutorul Digitaliada putem să le demonstrăm elevilor că matematica nu este o materie grea.