Fundația Orange

Media


Părinte: Ca părinți, trebuie să ne acomodăm cu tehnologia și să intrăm în jocul copiilor noștri

Părinte: Ca părinți, trebuie să ne acomodăm cu tehnologia și să intrăm în jocul copiilor noștri

FOTO: Tehnologia digitală aduce plusvaloare orei de matematică


Lumea se mișcă, tehnologia evoluează, iar învățământul se acomodează cu avantajele prezentului.

Părinții de astăzi au avut parte de o cu totul altă educație școlară, într-un sistem complet diferit, cu o abordare a actului didactic bazată pe preluarea mesajului de la profesor, cu limitări în ceea ce privește interacțiunea și competitivitatea. La Școala Gimnazială Nr. 1 din comuna Grivița, județul Galați, educația digitală este prezentă de la începutul anului școlar 2017-2018. Profesorii au fost primii care au înțeles utilitatea tehnologiei digitale la ore și au accesat proiectul Fundației Orange, elevii s-au bucurat și și-au creat propriul concurs virtual de matematică, iar părinții rămân uimiți de noile obiceiuri de învățare ale copiilor lor. Mulți părinți au învățat din culegerile de matematică și își amintesc de ele, dar astăzi susțin educația predată cu ajutorul device-urilor digitale pentru că sunt conștienți că tehnologia nu mai înseamnă doar viitor, ci și prezent.

Digitaliada: Doamnelor, aveți copii care învață aici, la școala din Grivița, care atunci când se întorc de la școală vă povestesc despre lecțiile de matematică pe tablete. Ce înțelegeți din asta?

Nicoleta Caraiman: Înțeleg că este un pas înspre viitor, înțeleg că este spre mulțumirea copilului meu. Internetul este din ce în ce mai prezent în viețile noastre, deci trebuie să îi dăm și lui întâietate și îl văd pe copil cum își realizează temele cu altfel de pasiune, de interes. Este ca și cum ar intra într-o altă lume, dar matematica este matematică. Am văzut cum parcurge toți pașii din aplicații și consider că este altceva, o altă formă de învățare.

Digitaliada: Am asistat împreună la o oră de matematică pe care doamna profesoară a încheiat-o spunând că tema vine printr-o aplicație. Cum își fac elevii temele?

Nicoleta Caraiman: Au o aplicație pe care lucrează de acasă. Și-au creat un cont unde primesc mai multe probleme și intră acolo și le rezolvă.

Petruța Anghel: Cred că pe tabletă merge foarte ușor. Când vine acasă, băiatul meu se pune la birou și imediat începe să rezolve problemele pe tabletă. Cu aceste tablete, elevii învață cu drag, pe când dacă i-am pune să învețe iar doar din cărți sau din culegeri, le-ar fi mai greu. Nu neapărat mai greu, pentru că teme au oricum de făcut, dar acum au o altfel de mulțumire. 

Nicoleta Caraiman: Totodată, consider că educația digitală îi ajută pe copii să prindă mai ușor informația, la clasă se lucrează mai mult, se creează o concurență care are ca miză punctaj mai bun în aplicațiile de matematică.

Digitaliada: Îi ajută educația digitală?

Nicoleta Caraiman: Îi ajută. Lucrează mult mai repede, nu mai pierd timp în a scrie pe caiete și pe ciorne, cum lucram noi pe timpuri, acum e mult mai bine. Noi, ca părinți, trebuie să ne acomodăm cu tehnologia și să intrăm în jocul copiilor noștri.