Fundația Orange

Media


Părinte: Mi-am dat voie să am încredere și să fiu încântată de educația digitală

Părinte: Mi-am dat voie să am încredere și să fiu încântată de educația digitală

FOTO: Sînziana Bălțătescu, mama lui Victor - elev la Școala Gimnazială Valea Lupului


Introducerea educației digitale la Școala Gimnazială Valea Lupului a scos la iveală comportamente și reacții demne de admirat. Tabletele, care au adus tehnologia digitală la ore, au determinat reacții printre cei mici care îi uimesc pe cei mari.

Victor este elev în clasa V-a și, ori de câte ori are ocazia, asistă și la orele de T.I.C. de la clasa a VI-a pentru a interacționa cu instrumente digitale. În plus, știe că poate să ofere ajutor colegilor. La finalul orei, spune că cel mai mult i-a plăcut că a putut să își ajute colegii să finalizeze cerințele dintr-o aplicație.

Doamna Sînziana Bălțătescu, mama lui Victor, a înțeles și susținut pasiunea copilului pentru tehnologie, iar odată cu implementarea proiectului Digitaliada la Valea Lupului, tehnologia a intrat în viața lui Victor și într-o formă educativă.

Digitaliada: Stimată doamnă, cum vedeți dumneavoastră educația digitală?

Sînziana Bălțătescu: Educația digitală reprezintă o manieră prin care școala se adaptează vremurilor, timpurilor în care noi trăim. 

Digitaliada: De la începutul acestui an școlar, proiectul Digitaliada este implementat în școala din Valea Lupului. Cum percepe copilul dumneavoastră, elev în clasa a V-a, acest lucru? 

Sînziana Bălțătescu: Victor este încântat! Tabletele, aplicațiile pe care le folosește la școală reprezintă realmente o ușurare a muncii lui. Eu, personal, am constatat că matematica i se pare mai ușoară pe tabletă deoarece el face parte dintr-o generație care este foarte conectată la tehnologie și atunci orice abordare digitală este un plus pentru elevi.

Digitaliada: Dar de ce spune că este mai ușor?

Sînziana Bălțătescu: Este un copil care nu are răbdare, este un copil care își dorește să ajungă foarte repede la capătul exercițiului, la capătul problemei. Faptul că poate să acceseze aplicațiile folosind tehnologia îl ajută în această grabă a lui, fără să îi fure din procesele care îl ajută la școală, respectiv: consecvență, să ducă sarcina până la capăt, să lucreze cu atenție. Toate lucrurile acestea existente în învățământul clasic, tradițional, rămân în continuare și sunt potențate de această rapiditate pe care o oferă tehnologia.

Tabletele sunt un motiv de mândrie atunci când vorbește cu alți copii care învață în alte școli și el le spune cum face matematică la școala lui. Recunosc, este un motiv de mândrie și pentru mine, este minunat, noi suntem foarte încântați, el este foarte încântat și rezultatele lui chiar se văd.

Sigur, este copil, mai este și neatent, mai ia și câte o notă mică, dar una peste alta, acest instrument, tableta, îl ajută mult mai mult decât aș fi putut să o fac eu folosind metode clasice.

Digitaliada: Se raportează diferit la teme de când are tabletă la școală?

Sînziana Bălțătescu: Categoric! Este mult mai independent, își face temele singur, iar eu nu mai simt nevoia să îl controlez pentru că îl controlează aplicația dacă a greșit. 

Avantajul deosebit pe care îl văd eu l-am trăit printr-o întâmplare, atunci când a luat o notă mică la matematică pentru că a fost repezit și neglijent. L-am încurajat să reia acele teste pentru a-și îmbunătăți nota. L-am lăsat la calculator, a intrat pe aplicație și mi-am spus mie însămi, ca părinte înspăimântat de tehnologie, că o să fie repezit și o să pună răspunsuri la nimereală. 

M-am dus la el peste un sfert de oră și mare mi-a fost surpriza când l-am găsit cu un set de ciorne și cu un creion în mână, lucrând exercițiile respective pe ciorne, verificând și reverificând. În momentul în care trecea un rezultat greșit în aplicație, aplicația îi spunea că este greșit și atunci el relua tot procesul, folosind creionul și foaia de hârtie. Un lucru care, dacă nu ar fi fost acea aplicație, nu s-ar fi întâmplat. Greșeala și repezeala de la început ar fi rămas așa pentru că nu avea de unde să știe că greșește până a doua sau a treia zi, când avea iar oră de matematică. Iată avantajul! De asemenea, iată și lecția pentru părinte și felul în care mi-am dat voie să am încredere și să fiu încântată de felul în care aceste instrumente apar în procesul de învățare.

Digitaliada: Am stat de vorbă și cu Victor și mi-a spus că este pasionat de tehnologie și că lucrează în aplicații sau că inventează aplicații alături de tatăl lui. De unde pasiunea, de aici, de la școală, sau de acasă?

Sînziana Bălțătescu: Sincer să vă spun, cred că este o pasiune care vine din ambele direcții. Noi suntem o familie conectată la tehnologie, tatăl lui este programator. Pe de altă parte însă, noi am încercat să menținem un echilibru între timpul petrecut folosind tehnologia și timpul petrecut afară sau cu prietenii. Dar nu aș spune că pasiunea vine doar de acasă. Peste activitatea de acasă s-a adăugat ce se întâmplă la școală, într-un mod constructiv, pentru că școala este locul unde Victor construiește, lucrează în aplicații, face joculețe care au finalitate. Acasă este locul dedicat jocului și atunci este binevenită această completare, această productivitate.