Fundația Orange

Somnoroase păsărele cu Scratch și Makey Makey

Concurs

Bordeianu Cornelia

Trimis la 28.05.2023

Interdisciplinar
LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ, INFORMATICĂ ȘI TIC, EDUCAȚIE PLASTICĂ, ȘTIINȚE ALE NATURII, DEZVOLTARE PERSONALĂ, I, II, III, IV MEDIU PREDARE, CONSOLIDAREA CUNOȘTINȚELOR, EVALUARE

Tutorial stem.Discipline integrate: inginerie, arte, coding, memorare, literație;



Conținut video


Multimedia


În acest material vă prezint o lecție-tutorial STEAM la clasa I. Lecția integrează mai multe discipline, și anume: comunicare în limba română (memorizare, dezvoltarea vocabularului, limbajul estetic), inginerie (cum funcționează circuitele, care sunt principalii conductori), arte vizuale (reprezentarea prin desen a poeziei alese) și informatică și tic (limbajul de programare cu ajutorul platformei Scratch). M-am folosit de această lecție pentru consolidarea cunoștințelor elevilor.
Pasul 1: am reprezentat vizual (desenând) cele patru strofe ale poeziei;
Pasul 2: am realizat codurile potrivite in Scratch;
https://scratch.mit.edu/projects/857760888/
Pasul 3: Am conectat aligatorii specifici Makey Makey desenului realizat, astfel încât fiecare desen să genereze codul pentru strofa reprezentativă;
Pasul 4: Am folosit folie de aluminiu și propriile degete pentru a conecta circuitele.


Alte informații

Notă: Ultimele două strofe au fost inversate.
Link Scratch: https://scratch.mit.edu/projects/857760888/
Link tutorial: https://youtu.be/QA8MDA0BYKo


Bordeianu Cornelia, profesor de Informatică și TIC, Istorie, Matematică, Limba și literatura română, Educație muzicală, Educație plastică, Științe ale naturii, Dezvoltare personală, Muzică și mișcare

Liceul Bilingv Olga Gudynn, România, Bucharest, București

Trimis la 28.05.2023 - 11:10


Materiale similare

Buburuza de Eugen Jianu

Limba și literatura română
LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ, II

Un videoclip creat cu ajutorul platformei Fliki.ai, o exemplificare a modului in care putem crea ceva inedit, pe baza unui text ,cu ajutorul inteligentei artificiale si a unor materiale video suport.

România și Uniunea Europeană

Interdisciplinar
LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ, IV

Resursa tip video este concepută ca mijloc de formare și dezvoltare a competenței 4.1 – Determinarea semnificației unor evenimente din trecut și din prezent, pentru disciplina Istorie - clasa a IV-a.