Fundația Orange

Media


Teodor Adam, prof de mate: Copiii vor să vadă acțiune, viteză, culoare

Teodor Adam, prof de mate: Copiii vor să vadă acțiune, viteză, culoare

Convins că aceasta este șansa matematicii de a fi mai iubită de generațiile actuale și viitoare de copii, profesorul Teodor Adam s-a adaptat la cerințele digitale.

A participat la formările din proiectul Digitaliada și e gata să depună mărturie că deja simte efectele bune în predare, la clasă. 

 

 

Digitaliada: Cum erau orele de matematică înainte de Digitaliada?

Prof. Teodor Adam: Înainte să particip la programul Digitaliada consideram că matematica înseamnă caiet, creion, multă muncă, instrumente. După primul stagiu de formare, am pus în aplicare ce am învățat și mi-am dat seama că orele mele sunt mult mai atractive, iar asta m-a determinat să continui. Și în permanență, nu că am încercat, chiar am reușit să fac lecții mult mai bune, materiale mult mai bune, mai atractive pentru copii. Sunt sigur de un lucru: nu mai putem continua așa doar cu tablă, creta, caietul, pixul. Trebuie să schimbăm asta. Și, probabil, digitalizarea este șansa la ora actuală. 

Digitaliada: Ce își doresc elevii actuali?

Prof. Teodor Adam: Copiii vor să vadă acțiune, viteză, culoare, rezoluție HD, ceea ce în mod tradițional nu se poate oferi. Iar noi trebuie să ne adaptăm la mediul lor. 

Digitaliada: Ce aplicații vă plac cel mai mult?

Prof. Teodor Adam: Din punctul de vedere al copiilor, Kahoot este cea mai spectaculoasă pe partea de evaluare. Din punctul meu de vedere, aplicația cea mai spectaculoasă este Geogebra. Geogebra este cea mai plăcută aplicație și atrage foarte mult. În primul rând, ora este mult mai atractivă și copiii reușesc să vadă anumite unghiuri, să facă anumite construcții care, în mod normal, pe tablă, sunt foarte greu de realizat, dacă nu chiar imposibil.