Fundația Orange

Materiale în concurs


Înscrierile în ediția a patra #Digitaliada (concurs național de materiale educaționale în format digital pentru clasele I-VIII) s-au desfășurat în perioada 14 ianuarie 2020 – 29 februarie 2020. Concursul s-a adresat profesorilor din orice școală din România, dar și oricărei alte persoane peste 14 ani, interesate să creeze și să distribuie publicului larg materiale didactice originale în format digital, ce pot fi folosite în procesul de predare a oricărei discipline școlare de la clasele I-VIII. Rezultatele concursului sunt disponibile in secțiunea Materiale premiate.


Clonarea în Scratch

Informatică și TIC
INFORMATICĂ ȘI TIC, V, VI MEDIU PREDARE

Clonarea în Scratch reprezintă o modalitate extrem de utilă în construirea mai multor copii ale unui personaj, atunci când se dorește utilizarea unui număr foarte mare de personaje cu comportament identic.

Europeana_Vincent van Gogh

Interdisciplinar
LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ, ALTĂ DISCIPLINĂ, EDUCAȚIE PLASTICĂ, III, IV MEDIU PREDARE, CONSOLIDAREA CUNOȘTINȚELOR, EVALUARE

Este un proiect de lecție pe care l-am realizat ca temă pentru implementarea proiectului Europeana. Este un proiect didactic care îmbină metodele tradiționale cu cele moderne de predare, învățare și evaluare, care ajută elevii să descopere opera lui Vincent van Gogh folosind tehnologia și tratare integrată a disciplinelor de studiu.

Electrizarea

Fizică
FIZICĂ, VI, VII, VIII MEDIU PREDARE, CONSOLIDAREA CUNOȘTINȚELOR

Materialul prezintă notiunile din programa scolară pentru clasa a VI-a din capitolul Electrizarea, într-un mod mai atractiv, sub forma de film în care copiii (sau nu numai ei...) pot vedea experimentele realizate în laborator însoțite de explicații.

Constructia triunghiurilor clasa a VI-a

Matematică
MATEMATICĂ, VI MEDIU PREDARE

Sunt prezentate animat cele 3 cazuri de construcție ale triunghiurilor

Relații trofice în ecosisteme

Biologie
BIOLOGIE, VIII MEDIU PREDARE

Proiectul propus susține o metodă modernă de învățare, utilă elevilor din ciclul gimnazial din clasa a 8-a, legată de Rețele trofice.

România tradițională în imagini

Istorie
ISTORIE, IV MEDIU PREDARE, CONSOLIDAREA CUNOȘTINȚELOR

Am creat această prezentare deoarece am avut nevoie la clasă de imagini pentru fixarea vizuală a elementelor tradiționale românești care sunt o bază pentru a ne cunoaște rădăcinile.

Crearea blocurilor în Scratch

Informatică și TIC
INFORMATICĂ ȘI TIC, V, VI ÎNCEPĂTOR PREDARE, CONSOLIDAREA CUNOȘTINȚELOR

Crearea blocurilor proprii permite scrierea mult mai ușoară a scripturilor în aplicația Scratch, oferind posibilitatea utilizării acestora (chiar în mod repetat), fără a fi nevoiți să folosim un șir lung de blocuri.

Înmulțirea numerelor naturale

Matematică
MATEMATICĂ, II MEDIU PREDARE, CONSOLIDAREA CUNOȘTINȚELOR

Inmulțirea numerelor naturale: sa ne amintim adunarea, noțiuni teoretice ale înmulțirii și aplicații

Numărul de aur în matematică și artă

Matematică
MATEMATICĂ, VIII MEDIU CONSOLIDAREA CUNOȘTINȚELOR

Sarcini de lucru pentru descoperirea numărului de aur (Φ)
Numărul de aur în artă
Numărul de aur în Ansamblul sculptural al lui Constantin Brâncuși

Programa CDȘ "Literație multimodală"

Interdisciplinar
LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ, ALTĂ DISCIPLINĂ, VII, VIII MEDIU PREDARE, CONSOLIDAREA CUNOȘTINȚELOR, EVALUARE

Programa disciplinei opționale Literație multimodală propune o abordare transcurriculară a conținuturilor, care vizează ariile curriculare Limbă și comunicare, Arte, Tehnologii, Om și societate.

Respiratia la plante

Biologie
BIOLOGIE, VI MEDIU PREDARE, CONSOLIDAREA CUNOȘTINȚELOR

În realizarea funcțiilor de nutriție, respirația este procesul prin care se obține energia la nivel celular. De aceea, este important să înțelegem traseul urmat de gazele respiratorii implicate în realizarea acestui proces, dar și corelația dintre respirație și fotosinteză - procesul prin care plantele obțin hrana, respectiv substanțele organice.

Evenimente astronomice

Interdisciplinar
GEOGRAFIE, FIZICĂ, INFORMATICĂ ȘI TIC, V, VI, VII, VIII MEDIU PREDARE, CONSOLIDAREA CUNOȘTINȚELOR, EVALUARE

In cadrul lectiei de geografie de la clasa a V-a am folosit aplicatia World Wide Telescope. Aceasta aplicatie este un mediu software care permite computerului dvs. să funcționeze ca un telescop virtual, combinând terabyte de imagini de pe telescoape celebre ca Hubble, Chandra și Spitzer într-o panoramă vastă a universului.

Pagina
din 14