Fundația Orange

Materiale în concurs


Înscrierile în ediția a șasea  #Digitaliada  (concurs național de materiale educaționale în format digital pentru clasele I-VIII) s-au desfășurat în perioada 15 noiembrie 2021 – 31 ianuarie 2022. Concursul s-a adresat elevilor, profesorilor, dar și oricărei alte persoane interesate să creeze și să distribuie publicului larg materiale didactice originale în format digital, ce pot fi folosite în procesul de predare a oricărei discipline școlare de la clasele I-VIII. Mai jos găsiți toate materialele înscrise în #Digitaliada 6.0. Vedeți toate materialele digitale educaționale premiate în cadrul celor 6 ediții ale concursului #Digitaliada.

De ce îndrăgim aplicațiile Chatter Pix și Word Art?

Limba și literatura română
LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ, III

Materialul prezentat poate fi utilizat ca resursă de învățare la clasă sau asincron. Acesta conține exemple de exerciții practice realizate la orele de limba și literatura română cu implicarea activă a elevilor.

Istoria calculatorului

Informatică și TIC
INFORMATICĂ ȘI TIC, V

Este un infografic creat în genial.ly.
E o aplicație interactivă care poate fi utilizat atât pentru predare cât și pentru consolidare.

Viermi. Moluște - Autoevaluare (Exerciții online) - Clasa V (Google Forms)

Biologie
BIOLOGIE, V

Viermi. Moluște - Autoevaluare (Exerciții online) - Clasa a V-a. Exercițiile pot fi rezolvate online, dar și proiectate printr-un videoproiector la clasă pentru a fi rezolvate cu elevii / întreaga clasă.

Unghi înscris în cerc

Matematică
MATEMATICĂ, VII

Aplicația GeoGebra fiind dinamică si interactivă, poate fi folosită eficient în predarea noțiunilor de geometrie. Aplicația noastră servește pentru ilustrarea noțiunii de unghi înscris, și a relației dintre măsura unghiului înscris în cerc și măsura unghiului la centru corespunzător lui.

Adunarea și scăderea numerelor din concentrul 0-100, fără trecere peste ordin

Matematică
MATEMATICĂ, I

Materialul este un joc interactiv care ajută elevii să-și consolideze noțiunile legate de operațiile de adunare și scădere a numerelor din concentrul 0-100, fără trecere peste ordin, într-un mod ludic și în echipe.

Galeria satului prahovean

Limba și literatura română
LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ, VII

Prezentarea patrimoniului cultural local, imaterial din perspectiva cercetărilor colective ale grupului de elevi socolescieni.

Intervale în mulțimea numerelor reale

Matematică
MATEMATICĂ, VIII

Conceptul de număr real nu este ușor de asimilat la nivel de gimnaziu. Introducerea noțiunii de interval de numere reale, ajută la conștientizarea relației de ordine pe mulțimea numerelor reale, la necesitatea de a avea reprezentări geometrice intuitive pentru concepte abstracte.

Proiect de didactic - Pagini web

Informatică și TIC
INFORMATICĂ ȘI TIC, VIII

Proiectul didactic prezintă modul de realizare a unei pagini web, în laboratorul de informatică. Elevii nu au avut dispozitive digitale pentru a exersa acasă. Ei au învățat lucruri noi despre comuna lor, pe care le-au împărtășit și altora și și-au exersat abilitățile practice.

Pagini web

Informatică și TIC
INFORMATICĂ ȘI TIC, VIII

Materialul este realizat pentru parcurgerea unității de învățare ”Pagini web”, clasa a VIII-a. Informațiile sunt structurate, pot fi parcurse cu ușurință; sunt integrate elemente de consolidare (learningapps) și, pentru creșterea motivației, site-uri realizate de alți elevi și un concurs, la final.

Modele comportamentale eroice de-a lungul timpului

Limba și literatura română
LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ, V

O lectie care trateaza domeniul interculturalitate.

Il Carnevale

Limbi moderne
LIMBI MODERNE, VII, VIII

Elevii au acces la o prezentare interactiva a Carnavalului de la Veneția prin intermediul aplicației Thinglink. Acestia au posibilitatea sa acceseze diferite informații despre carnaval, precum si sa raspunda la o serie de filmulete si intrebari dand clic pe linkurile incluse in prezentare

(Premiat 2022, Proiectare didactică, V-VIII) Lights, Camera, Action: Inspire! (opțional conceput pentru a se implementa un model pegagogic de valorificare didactică a proiectelor video create de elevi)

Limbi moderne
LIMBI MODERNE, V, VI, VII, VIII

Valorificând studii de referință din bibliografia de specialitate (Goldman 2004, Kearney & Schuck 2005, Reyna & Meier 2018) și experiența a două ediții ale Festivalului de videoproiecte educaționale, am reușit să elaborez un model pedagogic de implementare a conținutului video generat de elevi.