Fundația Orange

Materiale în concurs


Înscrierile în ediția a treia #Digitaliada – un concurs național de materiale educaționale în format digital pentru clasele V-VIII, s-au desfășurat în perioada      22 noiembrie 2018 – 15 februarie 2019. Concursul se adresează profesorilor din orice școală din România, dar și oricărei alte persoane peste 14 ani, interesate să creeze și să distribuie publicului larg materiale didactice originale în format digital, ce pot fi folosite în procesul de predare a oricărei discipline școlare de la clasele V-VIII.

Materialele înscrise vor fi validate până la data de      1 martie 2019, intrând apoi în procesul de jurizare. Rezultatele concursului vor fi făcute publice până la data de 20 mai 2019.



Trăsăturile basmului

Română
ROMÂNĂ, V AVANSAT CONSOLIDAREA CUNOȘTINȚELOR

Lecția video prezintă o metodă de a preda noțiunile teoretice despre specia literară basm, dar și modul de a realiza o compunere argumentativă pentru această specie literară, respectând noțiunile teoretice și un plan de lucru care conține trăsăturile basmului, astfel încât să fie respectat baremul impus de Ministerul Educației pentru acest tip de compunere.

Mai mult
Valentina Alexandru
Școala Gimnazială Petrești-Gherghești, Dâmbovița

(Premiul III, categoria Proiecte didactice, ediția 2019) Poveste de iarnă

Română
ROMÂNĂ, VII MEDIU PREDARE

Noutatea demersului didactic constă în utilizarea tehnologiilor web2.0 (google docs și padlet) în cadrul orei de Limba și literatura română, pentru a realiza o poveste colaborativă de iarnă.

Mai mult
Dorina
Școala Gimnazială nr. 26, Galați

Molecula de apă

Chimie
CHIMIE, VII, VIII ÎNCEPĂTOR PREDARE, CONSOLIDAREA CUNOȘTINȚELOR

Aceasta este o aplicație interactivă de predare a informațiilor despre molecula de apă, cu modele tridimensionale ce pot fi studiate îndeaproape.

Mai mult
Tudor
Școala Colegiul Național , Vaslui

Modern Languages in Digital Era

Limbi străine
LIMBI STRĂINE, VIII AVANSAT CONSOLIDAREA CUNOȘTINȚELOR

Este o dezbatere scurtă asupra metodelor moderne de predare, deghizată într-un reportaj. Este și o provocare de înțelegere orală.

Mai mult
Tibix
Galați

Germania

Geografie
GEOGRAFIE, VI MEDIU PREDARE

In aceasta prezentare PowerPoint am incercat sa prezint o lectie de geografie despre Germania pe intelesul unui copil de clasa a 6-a.

Mai mult
Paul Tomoș
Școala Colegiul National George Baritiu, Cluj

Italia

Geografie
GEOGRAFIE, VI ÎNCEPĂTOR PREDARE

Am incercat sa fac un videoclip despre Italia printr-o poveste.

Mai mult
Sebastian Suărășan
Școala Colegiul Tehnic Energetic, Cluj

Structura unui calculator

Informatică și TIC
INFORMATICĂ ȘI TIC, V, VI, VII, VIII MEDIU PREDARE, CONSOLIDAREA CUNOȘTINȚELOR

Unde și cum se montează principalele componente ale calculatorului

Mai mult
Catalin
Școala Colegiul National , Cluj

NEURON

Interdisciplinar
MATEMATICĂ, CHIMIE, BIOLOGIE, V, VI, VII MEDIU PREDARE, CONSOLIDAREA CUNOȘTINȚELOR

Acest software educațional este o culegere de programe menite să ajute elevii să înțeleagă mai bine și să iși însușească noțiunile elementare dobândite la școală, să îi apropie de natură, să învețe să facă legături între discipline, dar și să îi atragă spre activitatea de creație. Prin intermediul acestor jocuri, elevii sunt ajutați să-și exerseze competențele de relaționare interdisciplinară într-un mod plăcut și eficient.

Mai mult
multimedu
Prahova

Principiul acțiunii și reacțiunii. Forța de reacțiune normală

Fizică
FIZICĂ, VII MEDIU PREDARE, CONSOLIDAREA CUNOȘTINȚELOR

Acest video este un material didactic pentru elevii de clasa a VII-a.

Mai mult
Ana Otilia Lung
Cluj

Linia și punctul în arta decorativă

Altă disciplină
ALTĂ DISCIPLINĂ, V MEDIU PREDARE

Prezentate Power Point cu imagini din arta decorativă.

Mai mult
Caterina
Școala C. N. Constantin Cantacuzino , Dâmbovița

”Da, și eu am o imagine pozitivă despre mine!”

Altă disciplină
ALTĂ DISCIPLINĂ, V MEDIU PREDARE, CONSOLIDAREA CUNOȘTINȚELOR

Elevii mici de gimnaziu se confruntă nu numai cu obstacolele exterioare, ci și cu propriile temeri, îndoieli, neputințe, fiind deseori singuratici, interiorizați și lipsiți de încredere în forțele proprii.

Mai mult
Elena Buric
Școala Colegiul Dobrogean ”Spiru Haret”, Tulcea

Rezolvarea ecuației de gradul 2

Matematică
MATEMATICĂ, VIII MEDIU PREDARE

Este un material care poate fi folosit în procesul de învățare la clasa a VIII-a. Folosirea materialului de către elevi are ca scop încurajarea acestora la clasă, implicarea lor în procesul educațional, ceea ce duce la o mai bună înțelegere și reținere a informațiilor.

Mai mult
Daniela
Școala Gimnazială Gheorghe Bantaș Itești, Bacău
Pagina
din 11