Fundația Orange

Materiale în concurs


Înscrierile în ediția a cincea  #Digitaliada  (concurs național de materiale educaționale în format digital pentru clasele I-VIII) s-au desfășurat în perioada 28 octombrie 2020 – 15 ianuarie 2021. Concursul s-a adresat profesorilor din orice școală din România, dar și oricărei alte persoane peste 14 ani, interesate să creeze și să distribuie publicului larg materiale didactice originale în format digital, ce pot fi folosite în procesul de predare a oricărei discipline școlare de la clasele I-VIII. Rezultatele concursului au fost publicate la 31 martie 2021. Vezi materialele digitale educaționale premiate în cadrul primelor cinci ediții ale concursului #Digitaliada.

Resurse educaționale deschise și platforme online de învățare

Interdisciplinar
INFORMATICĂ ȘI TIC, I, II, III, IV

Materialul a fost conceput pentru a veni în sprijinul formatorilor din cadrul proiectului CRED unde 55.000 de dascăli participă la cursuri de formare. Din cauza pandemiei cursul se desfășoară, anul acesta, exclusiv online, motiv pentru care sesiunile de formare au trebuit adaptate.

Test la fizică: Mărimi fizice. Măsurare. Erori de măsurare

Fizică
FIZICĂ, VI

Quiz-ul este alcătuit din 20 de itemi, cu unul sau mai multe răspunsuri corecte. Fiecare item are alocat intervalul de timp propriu necesar pentru a afla răspunsul / răspunsurile corecte. Dând click pe imaginea postată la fiecare item aceasta se mărește pentru a vizualiza conținutul.

Fișă de lucru: Reacțiile de ardere. Oxizi

Chimie
CHIMIE, VIII

Fișa de lucru este realizată în format quiz pe platforma Quizizz. Are în componență 12 itemi, fiecare cu un singur răspuns corect.

Povestea cărții de povești

Limba și literatura română
LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ, II

Activitatea „Povestea cărții de povești” invită elevii la o călătorie în lumea cărților, ocazionând popasuri pe „drumul cărții” spre a cunoaște etapele de fabricare/scriere/editare a hărtiei/cărților, dar și popasuri printre file de carte, în scopul cunoașterii părților ei componente.

„Snakes and Ladders” - Present Simple / Present Continuous Board game

Limbi moderne
LIMBI MODERNE, V, VI

Snakes and Ladders este un board game oferit ca template de către aplicația genial.ly https://app.genial.ly/dashboard care aplică principiul de gamification în activitatea didactică. Am introdus în această activitate conținuturi de recapitulare pentru limba engleză în consolidarea cunoștințelor.

3psilon Vision - platformă web interactivă

Geografie
GEOGRAFIE, VII

Platforma 3psilon Vision aduce mai aproape de elevi o multitudine de informații, harți și diagrame oficiale de la NASA, într-un format vizual unic, atractiv și personalizat.

FunLab

Altă disciplină
ALTĂ DISCIPLINĂ, I, II, III

Învățare interactivă și terapie asistată de tehnologie pentru nivelurile preșcolar și primar, învățământ special

Legea lui Arhimede

Fizică
FIZICĂ, VII

O lecție de fizică sub formă de film documentar. Pentru a facilita înțelegerea fenomenelor, am inclus numeroase experimente filmate în laborator și simulări computerizate noi, originale, create special pentru a explica aspecte științifice legate de Legea lui Arhimede și aplicațiile acesteia.

Relieful Africii

Geografie
GEOGRAFIE, VII

Exercițiu de verificare a cunoștințelor obținute la oră.

Pretzels

Interdisciplinar
LIMBI MODERNE, VII, VIII

Revista Pretzels în format PowerPoint, combină in paginile sale creativitatea, ambitia și pasiunea pentru scris a grupului nostru de elevi de la C.N. Gh. Țițeica, cu scopul de a-i pregati pe viitorii liceeni pentru cei mai fascinanți ani din viața lor.

Educație digitală pentru profesori

Informatică și TIC
INFORMATICĂ ȘI TIC, V

Campania noastră se adresează cadrelor didactice care vor să își îmbunătățească relația cu noile tehnologii de predare, venind în sprijinul acestora cu tutoriale informative axate pe soluții la probleme punctuale în predarea online.

Biologia în școala online

Biologie
BIOLOGIE, V

Trăim cu toții vremuri tulburi generate de incertitudinea zilei de mâine. Cât timp avem o misiune, avem o profesie nobilă, haideți să o arătăm, făcând din școala online o poveste plăcută, de care să se bucure mereu elevii noștri de azi, adulții de mâine. Să-și amintească cu drag peste timp.