Fundația Orange

Materiale în concurs


Înscrierile în ediția a treia #Digitaliada – un concurs național de materiale educaționale în format digital pentru clasele V-VIII, s-au desfășurat în perioada      22 noiembrie 2018 – 15 februarie 2019. Concursul se adresează profesorilor din orice școală din România, dar și oricărei alte persoane peste 14 ani, interesate să creeze și să distribuie publicului larg materiale didactice originale în format digital, ce pot fi folosite în procesul de predare a oricărei discipline școlare de la clasele V-VIII.

Materialele înscrise vor fi validate până la data de      1 martie 2019, intrând apoi în procesul de jurizare. Rezultatele concursului vor fi făcute publice până la data de 20 mai 2019.



(Premiul I, categoria Proiecte didactice, ediția 2019) Alice 3 - Tehnici de deplasare

Informatică și TIC
INFORMATICĂ ȘI TIC, VI MEDIU PREDARE

Proiectul didactic Alice 3- Tehnici de deplasare are scopul de a familiariza elevii cu utilizarea mediului grafic interactiv Alice 3 pentru exersarea algoritmilor, prin care elevii vor construi o animație în care personajele se deplasează folosind anumite proceduri specifice din mediul Alice 3.

Mai mult
Neculcea Gabriela
Școala Școala nr. 10 Bacău/ Școala Miron Costin Bacău, Bacău

Respirația în lumea vie

Biologie
BIOLOGIE, VI ÎNCEPĂTOR EVALUARE

Materialul este în format ppt și poate fi folosit în cadrul lecțiilor de verificare a capitolului Sistemul respirator, la clasa a VI-a.

Mai mult
Diana Gheorghică
Brașov

Gândește, asigură-te și apoi dă click

Informatică și TIC
INFORMATICĂ ȘI TIC, VI ÎNCEPĂTOR PREDARE

Scopul nostru este să protejăm și să încurajăm copiii în accesarea oportunităților digitale precum dobândirea de cunoștințe, comunicarea, dezvoltarea de abilități și îmbunătățirea perspectivelor în carieră. Credem cu tărie că fiecare copil ar trebui să primească o educație de calitate și să dezvolte abilitățile și cunoștințele necesare pentru a prospera în secolul XXI.

Mai mult
Constanța Pop
Școala CLUBUL COPIILOR NĂSĂUD, Bistrița-Năsăud

Realizarea unei animații cu PowToon

Informatică și TIC
INFORMATICĂ ȘI TIC, V MEDIU PREDARE

Tutorialul video prezintă modul în care elevii claselor a VI-a și a VII-a pot realiza o animație creativă utilizând platforma www.powtoon.com. La rândul lor, profesorii pot utiliza tutorialul pentru a crea propriile animații pentru lecțiile lor, pentru a le face mai interesante și mai atractive.

Mai mult
Florin Pop
Școala Colegiul Economic "Nicolae Titulescu" Baia Mare, Maramureș

Calcul tabelar în Microsoft Office Excel

Informatică și TIC
INFORMATICĂ ȘI TIC, VIII ÎNCEPĂTOR PREDARE, CONSOLIDAREA CUNOȘTINȚELOR

Acest tutorial video cu peste 100.000 de vizualizări prezintă: formule și funcții pentru calcul tabelar, formatare tabele, inserare și formatare diagrame, formatare pagini, imprimarea unei foi de calcul și salvarea unui registru de calcul. Poate fi utilizat pe secvențe sau drept material de facilitare pentru o temă de proiect pentru elevi, în cadrul lecțiilor pe tema Foilor de calcul tabelar la clasa a VII-a.

Mai mult
Florin Pop
Școala Colegiul Economic , Maramureș

Aplicații utile pentru învățare

Interdisciplinar
ROMÂNĂ, MATEMATICĂ, ISTORIE, GEOGRAFIE, FIZICĂ, CHIMIE, INFORMATICĂ ȘI TIC, EDUCAȚIE CIVICĂ, BIOLOGIE, LIMBI STRĂINE, ALTĂ DISCIPLINĂ, V, VI, VII, VIII MEDIU PREDARE, CONSOLIDAREA CUNOȘTINȚELOR, EVALUARE

Este un material care prezintă aplicații utile în învățare, cu aplicabilitate în orice disciplina de studiu, în orice moment al lecției.

Mai mult
Alexandra Miricioiu
Școala Colegiul Național „Constantin Cantacuzino”, Dâmbovița

”Les adjectifs possessifs”/ ”Adjectivele posesive”

Limbi străine
LIMBI STRĂINE, V, VI ÎNCEPĂTOR PREDARE, CONSOLIDAREA CUNOȘTINȚELOR

Documentul video prezintă într-o manieră simplă, organizată și progresivă formele adjectivului posesiv în limba franceză, modul de folosire, cu insistență pe distincția de gen, număr și inițiala substantivului determinat.

Mai mult
Elena Buric
Școala Colegiul Dobrogean ”Spiru Haret”, Tulcea

Modern Languages in Digital Era

Limbi străine
LIMBI STRĂINE, VI MEDIU PREDARE

Prin metoda ,,Știu - vreau să știu - am învățat'' se trece în revistă ceea ce elevii știu deja despre o anumită temă și apoi se formulează întrebări la care se așteaptă găsirea răspunsurile în lecție. Această metodă am utilizat-o în predarea lecției "The United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland", la clasa a VI-a.

Mai mult
Monica Iuliana Onica
Școala Colegiul Național , Galați

Vânătoarea de comori lingvistice

Română
ROMÂNĂ, V, VI MEDIU CONSOLIDAREA CUNOȘTINȚELOR, EVALUARE

Această activitate folosește un șablon care înfățișează traseul spre o comoară numită, în acest context, comoară lingvistică. Exercițiile sunt de tipul corectarea greșelilor dintr-un text și din enunțuri formulate amuzant pentru a fi percepute și reținute mai rapid.

Mai mult
Alexandra Tatu
Școala Școala gimnazială nr. 2, Dârvari, Ciorogârla, Ilfov

Instrumente de desenare

Informatică și TIC
INFORMATICĂ ȘI TIC, V MEDIU PREDARE

Proiect didactic pentru clasa a V-a

Mai mult
Loredana Nicoleta Ghiorghiță
Școala Gimnazială Slobozia Bradului , Vrancea

„Les adjectifs possessifs”/ ”Adjectivele posesive”

Limbi străine
LIMBI STRĂINE, V, VI MEDIU PREDARE, CONSOLIDAREA CUNOȘTINȚELOR, EVALUARE

Proiectul urmărește reactualizarea unor cunoștințe sumare din clasa a V-a, dar, mai ales, un parcurs dinamic și interactiv de învățare și de consolidare a cunoștințelor, prin implicarea elevilor în toate activitățile, majoritatea în format digital și de mare diversitate, oferindu-le posibilitatea evaluării rapide și directe.

Mai mult
Elena Buric
Școala Colegiul Dobrogean ”Spiru Haret”, Tulcea

Principiul acțiunii și reacțiunii. Forța de reacțiune normală

Fizică
FIZICĂ, VII MEDIU PREDARE, CONSOLIDAREA CUNOȘTINȚELOR

Acest video este un material didactic pentru elevii de clasa a VII-a.

Mai mult
Ana Otilia Lung
Cluj
Pagina
din 11