Fundația Orange

Media


Ați descoperit ghidurile de predare la limba și literatura română cu ajutorul metodelor digitale?

Ați descoperit ghidurile de predare la limba și literatura română cu ajutorul metodelor digitale?

Instrumentele moderne și atractive de exersare a noțiunilor teoretice învățate la clasă sunt necesare pentru ca elevii să înțeleagă mai bine materia predată, să învețe să colaboreze și chiar să concureze în diverse activități.

De aceea, echipa Digitaliada a dezvoltat, încă de la începutul anului școlar 2021-2022, o serie de ghiduri de predare la limba și literatura română cu ajutorul metodelor digitale pentru ciclul gimnazial. Acestea conțin sugestii de exerciții având la bază mai multe instrumente digitale, pe care elevii le pot utiliza pentru consolidarea cunoștințelor, pentru recapitulare și evaluare. Mai mult, ghidurile sunt structurate pe baza programei școlare și pot oferi un suport pentru ca fiecare elev să evolueze în ritm propriu.

Vezi Ghidurile de predare la limba și literatura română pentru anul școlar 2021-2022 aici

Materialele educaționale pot fi folosite de profesori atât în predare, cât și în fixarea și evaluarea pe care o au de desfășurat la disciplina limba și literatura română. Sunt un instrument util, adaptat zilelor noastre și programei școlare, atractiv și interactiv. Iar profesorii sunt familiarizați cu aplicațiile, au fost numeroase cursuri la care au participat, au fost numeroase căutări pe care le-au făcut în cei doi ani în care școala a funcționat și în format online”, ne-a povestit doamna Smaranda Graur, inspector de limba și literatura română.

Mai mult, doamna profesoară de limba și literatura română Carmina Volanin, ne-a explicat care sunt avantajele utilizării instrumentelor digitale în procesul de predare-învățare-evaluare: „instrumentele digitale se pot folosi pentru aprofundarea cunoștințelor și pentru evaluarea informațiilor, se pot crea diferite exerciții pentru etapa de început a lecției, niște joculețe care să-i atragă pe copii către lecția respectivă. Pentru ei reprezintă ceva mult mai atractiv și înțeleg mult mai ușor și țin minte mai rapid anumite informații care le sunt predate, mai ales atunci când lecțiile sunt transpuse digital. Pe lângă testele incluse în Platforma Digitaliada, mai utilizăm instrumente digitale precum Quizizz, Kahoot! sau aplicații precum Toontastic 3D, prin care elevii pot realiza filmulețe. Toate aceste instrumente stimulează creativitatea elevilor, fiind un aspect foarte important și pentru literatură, deoarece capătă abilități de colaborare, îndemânare și comunicare pentru viața de zi cu zi.

La realizarea acestor ghiduri au lucrat cot la cot mai mulți profesori de limba și literatura română din cadrul școlilor Digitaliada. Carmina Volanin, care se numără printre autorii ghidului, ne-a declarat: „Pentru mine a fost o provocare, a fost pentru prima oară când am luat parte la realizarea unui ghid de predare și mai ales în ceea ce privește realizarea testelor și a exercițiilor într-un format digital. Mai mult, elevilor mei le-au plăcut apoi exercițiile și testele pe care le-am propus.

Ghidurile au fost revizuite de Smaranda Graur, inspector de limba și literatura română, care ne-a povestit următoarele: „În primul rând, mi se par extrem de utile și vin într-o perioadă în care atât profesorii, cât și elevii au niște competențe digitale dezvoltate. Pe de altă parte, ca profesor corector al acestor ghiduri mi s-a părut o provocare dintr-o dublă perspectivă: o dată din punct de vedere al conținuturilor pe care a trebuit să le parcurg în calitate de corector, iar apoi ca profesor, gândindu-mă cum ar fi să lucrez cu instrumentele digitale prezentate la clasă. Am acceptat această provocare pentru că văd orice resursă educațională ca pe un punct de sprijin pentru activitatea didactică, mai ales dacă este o resursă educațională bine gândită, bine structurată, fundamentată științific.

Vă invităm să consultați ghidurile de predare la limba și literatura română precum și restul resurselor disponibile pe site-ul Digitaliada pentru inspirație pe durata vacanței, în așteptarea și pregătirea pentru noul an școlar.