Fundația Orange

Tendințe


Inspector școlar general, județul Vrancea: Am numai cuvinte de laudă. Bucuria copiilor e imensă

Inspector școlar general, județul Vrancea: Am numai cuvinte de laudă. Bucuria copiilor e imensă

Despre Digitaliada “am numai cuvinte de laudă”, spune Dorin Cristea, inspectorul școlar general al județului Vrancea.

Inspectorul școlar general ne-a vorbit pe larg despre impactul pe care predarea cu ajutorul tabletelor l-a avut asupra copiilor care învață la Școala Gimnazială Tîmboești. 

 

Digitaliada: Cum se derulează proiectul Digitaliada în Școala Gimnazială Tîmboești?

Dorin Cristea, inspector școlar general: Despre acest proiect am numai cuvinte de laudă. Școala Gimnazială Tîmboești este a treia unitate școlară din județul Vrancea care beneficiază de acest proiect și ne bucurăm foarte, foarte mult că acest proiect ajunge acolo unde trebuie: exact la copiii care au nevoie de cunoștințe de informatică și, mai ales, de aparatura necesară. Ei nu beneficiază acasă de aceste instrumente. Ca atare, bucuria lor e imensă și atracția spre școală e mult, mult mai intensă.

Digitaliada: Ce înseamnă școala pentru comunitatea din Tîmboești?

Dorin Cristea, inspector școlar general: Școala din comunitate înseamnă totul pentru copii. Nu numai ca sursă de informare, ca sursă de educație, ci și pentru că permite acea activitate ludică, necesară copiilor. Acasă nu au foarte multe posibilități, nu că este o comună defavorizată - este o comună foarte frumoasă, dar nu toți copiii beneficiază de aceste instrumente de informatizare. 

Digitaliada: Care este impactul major al tabletelor în școală?

Dorin Cristea, inspector școlar general: Atracția atât de puternică față de aceste lucruri. E ceva nou pentru ei, totul este nou. Ei văzuseră tablete doar la TV. Acum este ceva real, ceva palpabil care le pune mintea la contribuție. 

Digitaliada: Testele PISA din 2012 au arătat că elevii români au spus, într-o majoritate covârșitoare (73%), că se simt singuri la școală. Tot atunci, am aflat că elevii români sunt cei mai demotivați.

Dorin Cristea, inspector școlar general: Am participat la teste PISA de-a lungul anilor și carierei mele și am constatat acest lucru. Cred că ne lipsește practica aceasta permanentă de formare a competențelor copiilor, de a le puncta chiar competențele. Degeaba îi învățăm să redea informația ca atare, dacă nu o și gândesc sau nu și-o construiesc logic. Și atunci, e clar că avem aceste rezultate slabe. Trebuie să lucrăm foarte mult practic cu ei.

Digitaliada: Din perspectiva aceasta, credeți că proiectul Digitaliada are un aport?

Dorin Cristea, inspector școlar general: O, foarte mult! Prin atracție, prin algoritmii pe care îi creează, prin capacitatea pe care le-o cere în lucru, e clar că acești copii lucrează acum mult mai practic, se întâmplă un fel de multiplicare a inteligenței. Proiectul este un beneficiu și pentru elevi, dar și pentru profesori. Profesorii reușesc să-și realizeze demersul pedagogic didactic pe astfel de componente. Deci și pentru profesori este o activitate superioară de lucru.  

Digitaliada: Credeți că educația digitală ar putea atrage profesori către mediul rural?

Dorin Cristea, inspector școlar general: Sincer să vă spun, în județul Vrancea nu prea avem școli "descoperite", în sensul că avem resursă umană îndestulătoare și chiar concurență. Eu mă bucur că în mediul rural se lucrează poate la fel de bine ca în mediul urban și că profesorii sunt de aceeași calitate. Asta ne și dorim.