Fundația Orange

(Premiat 2020, Conținut Video, I- IV) Jocul de rol

Concurs

Banu Georgeta-Mioara

Trimis la 23.02.2020

Limba și literatura română
LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ, IV AVANSAT CONSOLIDAREA CUNOȘTINȚELOR

Jocul de rol poate fi amuzant si atractiv folosind tehnologia digitala. Dupa ce am explorat textul Patinele de argint, unii dintre copii au avut de facut portretul personajelor, altii de invatat replicile, iar ceilalti sa inregistreze si sa monteze filmuletul. Am folosit aplicatiile ChatterKid si Quik. Copiii au lucrat in echipe, au colaborat unii cu ceilalti si au fost extrem de incantati de rezultatul muncii lor!


Conținut video


Documente


Acest material video a fost făcut în decursul unei activități interdisciplinare, mai ample, pe parcursul a două ore și a avut ca scop obținerea performanței, asigurarea retenției și transferul cunoștințelor. Anterior acestei activități am explorat textul ”Patinele de argint”, ne-am familiarizat cu conținutul acestuia și cu mesajul transmis.

În activitatea propriu-zisă elevii au fost împărțiți pe grupe, în funcție de abilitățile proprii: unii au desenat, alții au învățat rolurile și le-au interpretat, iar ceilalți s-au ocupat de partea digitală.

După ce desenele au fost finalizate am făcut un tur al galeriei pentru a alege cele mai reprezentative portrere ale personajelor. Apoi, a urmat fotografierea acestora, exportarea lor în aplicația ChatterKids, crearea imaginii în aplicație și interpretarea rolului.

După ce fiecare copil și-a interpretat cu acuratețe rolul și s-au pus de acord că toate intervențiile sunt bune, ”specialistul” clasei în tehnologia digitală, elevul Marian Moga a trecut la editarea filmulețului cu ajutorul aplicației Quik.

După finalizarea lui, a fost trimis pe grupul de whatsapp al clasei, descărcat și pus să se deruleze pe ecranul TV din clasă. Surpriza a fost enormă! S-a văzut satisfacția muncii de echipă, creativitatea și originalitatea materialului creat, bucuria că ei au putut realiza o resursă educațională deschisă, pe care o vor împărtăși cu ceilalți.

După finalizarea activității din clasă, fiecare elev a avut ca temă pentru acasă, descărcarea și vizionarea filmulețului și redactarea, în scris, a unui alt final, imaginat de fiecare dintre ei.


Banu Georgeta-Mioara, profesor de Altă disciplină

Scoala Gimnaziala Ovid Densusianu, Romania, Fagaras, Brașov

Trimis la 23.02.2020 - 21:10


Materiale similare

Cuvinte cu sens opus

Limba și literatura română
LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ, I, II, III, IV MEDIU PREDARE, CONSOLIDAREA CUNOȘTINȚELOR, EVALUARE

-

Descrierea

Limba și literatura română
LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ, IV MEDIU CONSOLIDAREA CUNOȘTINȚELOR

Am folosit aplicatia ChatterKid si le-am cerut elevilor sa-si faca autoportretul, (integrand in acest fel ora de limba romana cu cea de arte vizuale si abilitati practice), o descriere apoi, cu ajutorul aplicatiei sa se prezinte.