Fundația Orange

Tendințe


Juriul #Digitaliada, ediția IV: E nevoie de resurse digitale pentru a susține educația

Juriul #Digitaliada, ediția IV: E nevoie de resurse digitale pentru a susține educația

Concursul #Digitaliada, ajuns la cea de-a IV-a ediție, a premiat conținutul digital educațional original și, cu atât mai mult, util pe perioada suspendării cursurilor școlare. #Digitaliada 2020 a avut peste 160 de materiale digitale educaționale înscrise, iar valoarea premiilor s-a ridicat la 8.000 euro.

Juriul celei de-a patra ediții #Digitaliada a fost format din: prof. univ. dr. Radu Gologan, președinte al Societății de Științe Matematice și coordonator al Lotului Olimpic de Matematică; dr. Ciprian Fartușnic, cercetător științific principal I, Institutul de Științe ale Educației; Cristian Pațachia, Development & Innovation Manager, Orange România; Ciprian Stănescu, co-founder Social Innovation Solutions și Amalia Fodor, director Fundația Orange. Totodată, 60 de elevi din școlile Digitaliada au jurizat și ei materialele înscrise în cadrul acestei ediții, iar pe baza notelor acordate, a fost stabilit premiul de Popularitate.

Radu Gologan, profesor doctor la Facultatea de Științe Aplicate a Universității Politehnica din București, este autorul a zeci de manuale, culegeri și tratate, publicând peste 50 de lucrări științifice. Începând cu anul 2001 coordonează olimpiadele naționale de matematică și este conducătorul delegației României la Olimpiadele Internaționale.

"Este remarcabil că numărul de participanți la acest concurs crește an de an. Iar situația critică prin care lumea trece în aceste luni arată că e nevoie de resurse digitale pentru a susține educația. Sunt convins că peste zece ani majoritatea mijloacelor de învățare vor fi digitale, iar Digitaliada se va putea lauda că este un pionier în domeniu. Iar ca de obicei, un sfat: concentrați-vă, dragi dascăli, ca în primul rând, materialele să fie atractive pentru copii și nu uitați că vă luptați cu o industrie de miliarde a jocurilor care îi acaparează”, ne-a mărturisit prof. Radu Gologan. 

Dr. Ciprian Fartușnic este cercetător științific principal I în cadrul Institutului de Științe ale Educației și cadru didactic asociat al Universității București. Coordonează proiecte naționale și internaționale de cercetare focalizate, în special, pe accesul și participarea elevilor și tinerilor aflați în risc de excluziune la educație, având și o experiență directă în promovarea noului curriculum național. 

"În comparație cu anii anteriori, am identificat mai multe materiale care folosesc mijloace digitale pentru a dezvolta o poveste, construind, atât pentru elevi mai mici, cât și pentru elevi mai mari, contexte inedite de învățare. O poveste cu miez, îmbrăcată în hainele noilor tehnologii își poate spori impactul asupra celor care o ascultă. Un fir narativ cu conținut digital adecvat (fotografii, sunete, secvențe video) ajunge să creeze emoții și să stimuleze elevii să pună întrebări, să se angajeze cu adevărat în propria învățare și să-și dorească să afle mai multe. Toate resursele intrate în concurs în acest an pot fi surse de inspirație pentru profesori. Personal, m-aș bucura să știu că ei vor căuta și acele resurse de învățare care spun o poveste digitală, ca formă de stimula nu doar un angajament cognitiv, ci și unul emoțional față de o anumită disciplină de studiu. Nu aceștia sunt profesorii pe care și noi i-am îndrăgit cel mai mult?”, a spus Dr. Ciprian Fartușnic referitor la ediția din acest an a concursului. 

Ciprian Stănescu coordoneaza Social Innovation Solutions, organizație ce oferă consultanță si suport pentru ONG-uri și corporații în impact social, trenduri de viitor și inovație. SIS organizeaza și programe educaționale și competiții de business pentru tineri ca: Social Impact Award și Future Makers sau platformele de evenimente despre viitor Future Summit si Future Talks. Ciprian este Global Shaper Alumni al World Economic Forum si profesor la The Entrepreneurship Academy. A lucrat 12 ani pentru Institutul Aspen Romania si Ashoka Romania.

Despre concursul #Digitaliada ne-a mărturisit că ”Am parcurs câteva zeci de aplicații la Digitaliada și am simțit că m-am întors la școală. Este extraordinar cum profesorii reușesc să construiască altfel de materiale educaționale pentru elevii lor. Este, în același timp, și o muncă a lor de învățare a unor tehnologii noi de animație, învățare online sau instrumente vizuale. Digitaliada îmi redă speranța în sistemul de educație din România.”