Fundația Orange

Tendințe


Juriul de elevi #Digitaliada: M-am simțit foarte bine să văd că părerea mea contează

Juriul de elevi #Digitaliada: M-am simțit foarte bine să văd că părerea mea contează

Ediția a IV-a concursului #Digitaliada a adus în fața juriului un număr de 160 de materiale digitale educaționale. Iar de anul acesta, o comisie de elevi a evaluat materialele create de adulți și a acordat un premiu de Popularitate.

Pentru că materialele digitale vin în folosul elevilor, cu atât mai mult acum, în perioada suspendării cursurilor școlare, i-am întrebat și pe beneficiarii direcți ai aplicațiilor cum li s-a părut concursul, ce a însemnat pentru ei să jurizeze și cum s-a văzut din "banca de elev" concursul #Digitaliada de anul acesta. 

Beatrice Johanna Wenzel, elevă în clasa a VIII-a la Școala Gimnazială „Matei Basarab” Turnu Roșu, județul Sibiu spune că a învățat foarte multe din materialele educaționale pe care le-a jurizat: ”Pe platforma Digitaliada am găsit foarte multe materiale interesante și constructive, care mi-au atras atenția și din care am reușit să învăț lucruri noi. Jurizarea este foarte ușoară, nu e nimic complicat care să ocupe prea mult timp sau care să nu poată fi accesat de orice copil. În această perioadă mai grea prin care trecem, materialele pe care le jurizăm ne ajută să ne ocupăm timpul cu ceva eficient, din care avem foarte multe de învățat și pe care le notăm după bunul plac, în funcție de cât de creative au fost și cât de mult ne-au ajutat să înțelegem tema respectivă. Consider că este un avantaj pentru toți elevii.”

Tot parte din colectivul Școlii Gimnaziale „Matei Basarab” Turnu Roșu, Diana Hodorogea, elevă în clasa a VIII-a, a fost onorată să jurizeze concursul #Digitaliada: ”A fost o experiență interesantă și mă bucur că am avut onoarea să fiu jurat. M-am simțit ciudat dar în același timp entuziasmată pentru că nu am mai făcut asta".

Din aceeași unitate de învățământ face parte și Estefania Cicur, elevă în clasa a VIII-a, care ne-a mărturisit despre concursul #Digitaliada: ”Mie mi-a făcut mare plăcere să jurizez materialele. Din punctul meu de vedere este foarte interesant acest mod de a da note oarecum proiectelor făcute de ei și creativitatea care diferă de la un elev la celălalt. Este foarte inovativă această modalitate de a învăța, cât și de a juriza. Mi-a plăcut de asemenea că am avut ocazia de a vedea munca elevilor din alte școli și implicarea pe care ei au avut-o pentru ca nouă să ne fie ușor a înțelege diferitele lecții pe care le-am avut sau o să le avem.”

Școala Gimnazială „Matei Basarab” Turnu Roșu din județul Sibiu a intrat în proiectul Digitaliada începând cu 2018. Acum, elevii se pot bucura de un laborator digital echipat cu 28 de tablete, un laptop performant și un videoproiector cu ecran de proiecție. „Digitaliada îi va apropia pe elevi de școală. Prin utilizarea noilor metode digitale, copiii vor fi motivați să își construiască o cultură generală solidă, pentru a-și depăși condiția pe care o au în familia de proveniență, realizând astfel că prin educație, implicit prin școală, se pot dezvolta profesional într-un viitor nu foarte îndepărtat.”, spunea la momentul respectiv Iuliana Mihaela Floare, directoarea Școalii Gimnaziale „Matei Basarab” Turnu Roșu. 

"Educația este cea mai bună provizie pe care o faci pentru bătrânețe”, ne-a spus Flavius Degan , elev în clasa a VIII-a la Școala Gimnazială Sâncraiu de Mureș.

Profesorii de la Școala Gimnazială Sâncraiu de Mureș vor, cu ajutorul proiectului Digitaliada, să facă școala mai atractivă și să reducă rata abandonului școlar. Prin proiectul Digitaliada, școala a primit 30 de tablete complet echipate cu aplicații digitale educative, un laptop, un videoproiector și ecran de proiecție. „Educația digitală este o completare a metodelor de predare și evaluare clasice sau moderne, necesară și obligatorie în ziua de azi, care ar trebui să existe permanent în fiecare școală”, spunea domnul Alin Florin Danciu, directorul Școlii Gimnaziale Sâncraiu de Mureș.

”Mie mi-a făcut o deosebită plăcere faptul că am avut ocazia de a juriza. Am văzut și alte moduri de gândire, au fost câteva lucrări care mi-au plăcut mult. Apreciez în mod deosebit faptul că elevii și-au dat silința în alcătuirea lucrărilor, informațiile au fost pe înțelesul fiecărui copil. Într-un cuvânt: Iubesc Digitaliada! Motto-ul meu ar fi : Nu pune limite la nimic. Cu cât visezi mai mult, cu atât ajungi mai departe!”, ne-a spus Erika Alecsandra Mureșan, elevă clasa a VI- a, Școala Gimnazială Șieu, județul Bistrița-Năsăud.

Despre oportunitatea oferită de concursul #Digitaliada, Chereja Raluca Victoria, elevă în clasa a VII-a la Școala Gimnazială Șieu, ne-a mărturisit că  "În ceea ce privește sarcina pe care am primit-o și anume să jurizez eu lucrările, mi-a declanșat o mulțime de întrebări și am primit la fel de multe răspunsuri. Mi-a plăcut modul de exprimare, creativitatea lor, m-am regăsit în multe lucrări și la rândul meu am învățat lucruri noi din prezentările colegilor din țară. Am citit și studiat cu atenție, fiecare lucrare. Mulțumesc echipei Digitaliada că a acceptat ca școala a cărei elevă sunt, să facă parte din acest minunat proiect!”.

Școala Gimnazială Șieu, județul Bistrița-Năsăud se bucură de proiectul Digitaliada din anul 2019, iar elevii din ciclul gimnazial au accesat aplicațiile educaționale folosind cele 25 de tablete din dotare. "Sunt mereu atentă la nevoile elevilor, precum și la diversificarea activităților educaționale. Educația digitală contribuie la îmbunătățirea performanțelor școlare pentru că menține treaz interesul elevilor pentru învățare”, ne-a spus atunci  Diana Sălăgean, profesoara de T.I.C.

Evelina Grapă, elevă în clasa a VII-a, Școala Gimnazială nr. 1 Poiana Mărului, județul Brașov spune că datorită #Digitaliada a învățat că școala poate fi distractivă:  ”Întreaga viață este un experiment, iar această experiență se adaugă albumului meu cu amintiri. Am învățat că deciziile mele pot influența persoanele din jurul meu și că materiile școlare pot fi chiar distractive.”

”Această experiență mi se pare pur și simplu de neuitat. Evaluarea materialelor digitale a subliniat ideea exprimării libere a propriei opinii, astfel constând într-o experiență unică și benefică, cu multe avantaje. Mă bucur că am putut participa la un astfel de proiect și că am putut contribui cu părerile și ideile mele. E o idee nemaipomenită”, ne-a povestit Șorenghea Anda, elevă clasa a a VII-a, Școala Gimnazială nr. 1 Poiana Mărului, județul Brașov. 

Și colega sa, Zahiu Paula, elevă în clasa a VII-a la aceeași unitate de învățământ, a rămas impresionată de concursul #Digitaliada: ”Evaluarea acestor materiale a fost o experiență interesantă datorită implicării copiilor și motivația acestora de a prezenta lecțiile prin intermediul internetului. Fiecare material este o provocare a perseverenței pe care am simțit-o prin conținutul educativ. M-am simțit la granița dintre creativitate și informare asupra obiectului descris, mi-a menținut interesul căci promovează învățarea printr-un mod plin de culoare.”

Prin proiectul Digitaliada, Școala Gimnazială nr. 1 Poiana Mărului, județul Brașov a primit un kit digital complet pentru profesori și elevi: 27 de tablete echipate cu aplicații digitale educative pentru disciplinele matematică și TIC, precum și un laptop, videoproiector și ecran de proiecție. "Calculatorul este foarte util atât elevului, cât și profesorului, folosirea acestuia trebuie realizată astfel încât să îmbunătățească procesul instructiv-educativ”, ne spunea la intrarea în proiect Gheorghe Ciprian Ittu, profesor de matematică în cadrul Școlii Gimnaziale nr. 1, Poiana Mărului, județul Brașov.

,,Mi s-a dat o sarcină grea, care m-a făcut să mă simt important, o sarcină foarte interesantă, aceea de a juriza eu, un elev de clasa a V-a, materialele digitale ale unor profesori. În opinia mea, toate sunt originale, pline de creativitate și inventivitate. Ne stârnesc nouă, elevilor, nu doar curiozitate, ci și plăcerea de a lucra, de a concura, de a ne întrece în rezolvări. Cel mai bine m-am simțit, însă, că am posibilitatea să dau note profesorilor și să văd că părerea mea contează”, ne-a spus David Mario Gabriel, elev clasa a V-a Școala Gimnazială ”George Coșbuc”, 23 August, județul Constanța.

Participarea Școlii Gimnaziale „George Coșbuc” din localitatea 23 August în proiectul Digitaliada a venit în urma unei nevoi. Nevoia de a pregăti elevii pentru o societate tehnologizată, mereu în schimbare. Profesorii de aici spun că pentru a face față provocărilor, copiii au nevoie să înțeleagă principiile pe care funcționează noile tehnologii, să le utilizeze nu doar pentru socializare în mediul online, ci și pentru propria dezvoltare personală, pentru o viitoare carieră.  „Ne dorim să oferim servicii educaționale de calitate copiilor, dar și întregii comunități. Profesorii și școlile sunt promotori ai schimbării. Noi vrem, deci putem fi un motor al schimbării la nivel local. Elevii noștri merită o șansă la un viitor mai bun, un viitor al tehnologiilor de vârf”, afirmă doamna Magdalena Baciu-Iacob, directorul Școlii Gimnaziale „George Coșbuc”.