Fundația Orange

(Premiat 2021, categoria Elevi 14-17 ani) Laboratorul Minunilor

Concurs

Necula Loredana și Mitache Andreea Monica

Trimis la 10.01.2021

Chimie
CHIMIE, VII ÎNCEPĂTOR CONSOLIDAREA CUNOȘTINȚELOR

Cu ajutorul jocurilor elevul capătă cunoștințe de bază. Laborantul introduce normele de muncă, dar și celelalte personaje, care țin scurte lecții despre aranjarea elementelor în grupe și perioade, efectul temperaturii asupra substanțelor și ideea de reacție chimică și tipurile de bază.



Alte materiale educaționale


Documente


Galerie imagini, clic pentru zoom


Link: https://github.com/NLoredana/Laboratorul-Minunilor.git

Proiectul „Laboratorul Minunilor” este destinat elevilor de gimnaziu care încep studiul chimiei generale. Prezentată sub forma unui laborator virtual, aplicația asigură un mediu interactiv atât de învățare cât și de verificare a cunostiintelor acumulate.

Călătoria ta în laborator este asistata de mai multe entități precum laborantul, Tabelul Periodic, reacțiile de pe perete sau workbench-ul din încăpere.

Prin verificarea timpului generat de jucător alocăm puncte în funcție de legitimația răspunsului dat, alături de generarea randomizată a întrebărilor ce apar pe ecran (astfel încât jocul poate fi parcurs de mai multe ori fară a avea parte de același gameplay). Valoarea punctelor acumulate este stocată într-o variabilă afișată alături de timpul petrecut în joc, pe unul dintre pereții laboratorului.

Jucătorul are libertatea de a se deplasa prin încăpere cu ajutorul tastelor alocate, precum și să interacționeze cu entitățile de câte ori simte nevoia (de exemplu, după primul ciclu parcurs de acesta, există posibilitatea de a repeta interacțiunea cu tabelul periodic prin apăsarea repetată a tastei T).

Mai mult decât atât, jocul are și rol informativ cu privire la normele de lucru într-un laborator și informații despre istoria chimiei ca și materie.

În viitor plănuim să adaugăm un simulator încorporat de reacții, pentru a putea oferi elevilor o metodă interactivă de a experimenta chiar și în mod virtual, precum și o gama mai largă de întrebări și informații esențiale oferite de noi entități precum un distilator sau agitator magnetic folosit în procesul de recristalizare.

De asemenea dorim adăugarea unei subcategorii de informații legate de geologie, materie studiată indirect în școala românească, ca un mic bonus pentru cultura generală a jucătorului.


Alte informații

Nu în ultimul rând, aplicația poate fi utilizată pentru a crește productivitatea școlilor care nu dispun de dotări sau, în contextual pandemic actual, când lucrările practice sunt imposibil de realizat.


Necula Loredana și Mitache Andreea Monica

Constanța

Trimis la 10.01.2021 - 20:52


Materiale similare

Utilizarea instrumentelor web 2.0 în activitatea didactică

Interdisciplinar
LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ, MATEMATICĂ, ISTORIE, GEOGRAFIE, FIZICĂ, CHIMIE, INFORMATICĂ ȘI TIC, EDUCAȚIE CIVICĂ / SOCIALĂ, BIOLOGIE, LIMBI MODERNE, ALTĂ DISCIPLINĂ, DEZVOLTARE PERSONALĂ, V, VI, VII, VIII MEDIU PREDARE, CONSOLIDAREA CUNOȘTINȚELOR, EVALUARE

Acest material prezintă o selecție a instrumentelor web 2.0 ce pot fi folosite în procesul de predare - învățare - evaluare sincron și asincron, susținut de mine în cadrul a trei webinarii în perioada 22 - 24 iunie 2020 prin CCD Călărași. Material însoțit și de înregistrări video.

(Premiat 2020, Alte materiale, V-VIII) Introducere în chimie - auxiliar didactic pentru clasa a VII-a

Chimie
CHIMIE, VII MEDIU PREDARE, CONSOLIDAREA CUNOȘTINȚELOR, EVALUARE

Materialul tratează noțiuni ce facilitează înțelegerea și învățarea mai ușoară a noțiunilor elementare de chimie de clasa a VII-a, fiind realizat în conformitate cu programa școlară aprobată prin O.M. Nr. 3393/28.02.2017.