Fundația Orange

Ne jucam si invatam cu Scratch

Alte resurse

Posirca Gina

Trimis la 05.06.2020

Informatică și TIC
INFORMATICĂ ȘI TIC, III MEDIU CONSOLIDAREA CUNOȘTINȚELOR, EVALUARE

Scratch este un limbaj de programare care ii ajuta pe copii sa creeze propriile povesti interactive, animatii, jocuri si muzica si sa pe care pot sa le impartaseasca cu altii. Realizand proiecte in Scratch, elevii mici invata atat matematica, cat mai ales invata sa gandeasca creativ si in colaborare, in echipa.


Conținut video


Multimedia


Am introdus la clasa mea de elevi cateva activitati de coding si robotica in urma participarii mele la ESA Robotics and Automation Teacher workshop, ESEC-Galaxia in Transinne, Belgium. Am fost foarte incantata sa observ impactul acestor activitati asupra micilor scolari.

Cu ajutorul platformei Scratch, Alessandro a realizat o secventa dintr-o legenda "Legenda Vulcanilor Noroiosi", un filmulet de avertizare pentru incalzirea globala a planetei Pamant "Topirea ghetarilor", un filmulet despre traditia de Paste la romani si un joc de perspicacitate "The destruction of the Bat"


Alte informații

"Legenda Vulcanilor Noroiosi", este un filmulet realizat in cadrul unui proiect Erasmus+ despre legendele locale. Alessandro arata cum balaurul se lupta cu voinicul Arbanas si este invins. Acesta nu moare ci se ascunde sub pamant iar rabufnelile lui s-au transformat in unicii Vulcani Noroiosi din Buzau.

Filmulet de avertizare pentru incalzirea globala a planetei Pamant "Topirea ghetarilor" este realizat ca produs al unei activitati non-formale din "Scoala atfel". Alessandro a creat un robotel care supravegheaza Pamantul si ne trimite informatii despre ghetari.

Al treilea filmulet este despre traditia de Paste la romani de a ciocni oua rosii. Alessandro a vrut sa arate partenerilor dintr-un proiect eTwinning cum petrec romanii de Paste, iar cel mai important moment care i-a atras atentia lui Alessandro este ciocnitul oualor si urarile facute in familie. El le-a tradus si in Engleza ca sa inteleaga si colegii lui din Europa cum sarbatoresc romanii.

Al patrulea filmulet "The destruction of the Bat" este un minijoc creat de Alessandro. El adora jocurile pe calculator si a inceput sa si le faca singur.


Posirca Gina, profesor de Matematică, Limba și literatura română, Educație muzicală, Educație plastică, Științe ale naturii, Muzică și mișcare

GIMNAZIALA SFANTUL APOSTOL ANDREI, Romania, Buzau, Buzău

Trimis la 05.06.2020 - 21:35


Materiale similare

Portofoliu digital sau Dosarul invatatorului

Interdisciplinar
LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ, MATEMATICĂ, ISTORIE, GEOGRAFIE, FIZICĂ, CHIMIE, INFORMATICĂ ȘI TIC, EDUCAȚIE CIVICĂ / SOCIALĂ, BIOLOGIE, LIMBI MODERNE, ALTĂ DISCIPLINĂ, EDUCAȚIE MUZICALĂ, EDUCAȚIE PLASTICĂ, EDUCAȚIE TEHNOLOGICĂ, ȘTIINȚE ALE NATURII, DEZVOLTARE PERSONALĂ, MUZICĂ ȘI MIȘCARE, JOC ȘI MIȘCARE, III MEDIU PREDARE, CONSOLIDAREA CUNOȘTINȚELOR, EVALUARE

Un model de portofoliu digital - E-portofolio - facut in aplicatia Livresq.
In portofoliu se pot pune toate documentele invatatorului/profesorului si poate fi accesat on-line evitandu-se astfel consumul de hartie,tus si dosare din plastic.

Scratch 3

Informatică și TIC
INFORMATICĂ ȘI TIC, III, IV, V, VI ÎNCEPĂTOR PREDARE

un ITist (Ciprian de la unPi) programeaza (online) in Scratch 3 pentru prima data.

Scratch 3 este un limbaj de programare vizual, foarte usor de inteles, pentru copii.

(aceste inregistrari au fost initial live pe YouTube; vocea este acum amplificata)