Mazilu Marius
Trimis la 31.05.2023Materialul video reprezintă crearea competențelor specifice (prezentate în Programa pentru materia Muzică și mișcare: 1.2, 3.3 ) și în afara mediului școlar, prin asocierea portativului cu elemente întâlnite în lumea reală, deja cunoscute de către elevi (fire de telegraf, șine de tren, clădiri, poduri, degetele mâinii etc.), astfel răspunzându-se la “întrebarea-refren” a elevilor: “Unde întâlnim aceste elemente în viața reală?“
Lecția - construită în versuri - încurajează creativitatea elevilor și dezvoltă atenția la detalii, aceștia descoperind că portativul există pretutindeni în jurul lor. Cu accent deosebit pe rolul portativului în viața muzicală, autorul face referire la capodoperele muzicale născute din îmbinarea inspirată a notelor muzicale de către compozitori.
Efectele sonore utilizate (în concordanță cu mediul prezentat), mențin atenția elevilor pe întreg parcursul prezentării. Lecția se încheie cu întrebarea: “Tu unde vezi portativul în lumea înconjurătoare?“, punct de la care pot porni dezbateri în clasă și, mai mult decât atât, poate constitui tema pentru acasă: “Dați 5 exemple de medii în care este prezent portativul în drumul vostru spre școală“.
Mazilu Marius
Operator și Editor video, București
Trimis la 31.05.2023 - 21:55
Conținut video de prezentare a etapei incipiente a orei de Educație Fizică și Sport pentru copii.
Irene Teodora Tătaru
Popricani, Iași
Materialul reprezintă un model de bună practică în utilizarea și integrarea platformei ThingLink la clasă, dar și în activitățile extrașcolare. Oferă idei diverse cu activități și proiecte de Crăciun, dezvoltând competențele digitale celor ce doresc să ofere un astfel de cadou digital.
Mariana Lazăr
Școala Gimnazială Nr. 2 „Diaconu Coresi”, Brașov