Fundația Orange

(Premiul I, categoria Aplicații, ediția 2019) Proiect educațional interactiv. Acum 100 de ani Concurs

Radu Olteanu

Trimis la 12.02.2019

Istorie
ISTORIE, VIII AVANSAT PREDARE, CONSOLIDAREA CUNOȘTINȚELOR

O experiență imersivă - Primul Război Mondial și Marea Unire în VR și 3D.
Descoperă uniformele, armamentul și inovațiile tehnologice din Primul Război Mondial.
Proiectul Acum 100 ani (www.acum100.ro) este un demers educațional apolitic, pro bono.



Aplicații


Documente


Galerie video

www.acum100.ro

În 2018 am lansat www.acum100ani.ro, prima platformă de Visual History din România, facilitând înțelegerea perioadei Primului Război Mondial și a Marii Uniri în cheie digitală.
Proiectul transpune metodele clasice de cercetare istorică și spiritul academic într-o manieră modernă, prin apelul la noua tehnologie 3D și la realitatea virtuală și augmentată. Platforma are adresabilitate largă, însă principalul public-țintă îl reprezintă tinerii, miza proiectului fiind aceea de a face istoria să fie un subiect atractiv pentru noua generație.
Proiectul nostru răspunde nevoii de a găsi în scop educațional un limbaj ușor de înțeles pentru nativii digitali și construiește o punte de legătură între generații prin apelul la tehnologie, propunând o formă alternativă de educație ce lipsește în sistemul de educație românesc, deși apare frecvent în școlile din Europa.
Demersul nostru răspunde nevoii acute de cantonare în actualitate a metodelor de învățare adresate tinerei generații, metode față de care sistemul de educație românesc rămâne în mod flagrant în urmă.


Alte informații

Inițiativa “Acum100ani” este primul proiect de Visual History din România, care va schimba modul în care tinerii relaționează și interacționează cu istoria națională. De ce este SMART? Pentru că adresează unui target specific (elevii de gimnaziu și liceu), într-un mod predictibil și măsurabil (154 sesiuni cu până la 3080 participanți), cu un obiectiv fezabil întrucât platforma www.acum100ani.ro deja există, iar faza doi a proiectului presupune doar o upgradare a conținutului în direcția vizată, pe o perioadă de timp bine determinată (febaruarie-mai 2018), cu relevanță pentru societatea actuală românească (nevoia de digitalizare a actului didactic).

Proiectul nostru vine să umple acest gol. Metodele folosite pentru a preda istoria într-o manieră neconvențională sunt cele de VR (realitate virtuală), AR (realitate augmentată), filme 360, dar și proiecții interactive cu sunet direcțional. Prin acestea vom pune la dispoziție în cheie modernă informații istorice despre participarea României în Marele Război (simulări ale bătăliilor, modele 3D cu dotările armatei, holograme cu personalitățile vremii, fragmente de memorialistică de pe front).
Prin conceptul de Visual History, datorită modului gamificat de prezentare a informațiilor istorice vom livra conținut valoros, mizând pe elemente trecute cu vederea de manualele școlare, dar într-o cheie relaxată, prietenoasă, de joacă și confort pentru elev. Aplicația plasează tinerii într-un mediu cunoscut lor, cel al jocurilor video. Vorbește pe limba lor, îi atrage și îi captivează. Jocul de dragul jocului devine joc cu sens.


Radu Olteanu

Romania, Bucuresti, București

Trimis la 12.02.2019 - 16:30


0 de comentarii

Trimite comentariu

Toate câmpurile cu steluță * sunt obligatorii.



Anulează răspunsul

Avertisment: Prin apăsarea butonului "Trimite" sunteți de acord ca textele introduse în câmpurile „nume ”, „subiect” și „comentariu” să fie făcute publice și implică acceptarea Termenilor și condițiilor de utilizare a site-ului digitaliada.ro.

Autorul comentariului va fi singurul responsabil de conținutul acestuia și își va asuma eventualele daune, în cazul unor acțiuni legale împotriva celor publicate.