Fundația Orange

Revista on-line – „Different and the Same: a Cultural Approach to the European Dimension”

Concurs

-

Trimis la 05.02.2020

Limbi moderne
LIMBI MODERNE, VIII MEDIU PREDARE, CONSOLIDAREA CUNOȘTINȚELOR, EVALUARE

Proiectul oferă oportunitatea elevilor, ȋn mod exclusiv, de a colabora și de a comunica cu elevi din alte țări europene. Ei au ocazia de a-și manifesta creativitatea prin redactarea unor compuneri plecȃnd de la imagini grafice realizate de alți elevi, fără a avea o temă impusă.


Alte materiale educaționale


Documente


Galerie imagini, clic pentru zoom


Titlul activității: Revista „Different and the Same: a Cultural Approach to the European Dimension”, nr. 10, apărut in aprilie 2019, este on-line, pe site-ul scolii, cu 494 de accesari pana in prezent: https://drive.google.com/file/d/112xKObhUZemh4YmP43CoMYOT1I5g3-j_/view

1. Scopul activității: implicarea elevilor in parteneriate europene prin proiecte e-Twinning și realizarea revistei „Different and the Same: a Cultural Approach to the European Dimension”, ca produs final de grup;

2. Obiectivele educaționale ale activității/competențe de dezvoltat la elevi:
 Dezvoltarea competențelor digitale: crearea de conținut, rezolvarea de probleme, comunicarea, siguranța pe Internet etc.
 Dezvoltarea competențelor de comunicare in limba engleză: imbunătățirea abilităților de a scrie, de a citi, de a vorbi, etc;
 Colaborarea cu partenerii de proiect: interdependență pozitivă;
 Realizarea nr. 10 al revistei Different and the Same: a Cultural Approach to the European Dimension”;
 Menținerea parteneriatului cu partenerii din Suedia și alte unități de ȋnvățămȃnt din jud. Galați;

3. Elevii participanți: număr total de participanți, procent de participanți din numărul total de elevi din grupul țintă; 3 elevi din 23 (cls. a VIII-a) = 13.04%;

4. Durata și locul desfășurării activității: aprilie 2019. Activitatea s-a desfășurat ȋn clasă și ȋn mediul on-line.

5. Descrierea activității:
Metoda utilizată este blended learning, ceea ce ȋnseamnă că ne bazăm pe ȋnvățarea prin sarcini de lucru și ȋmbinăm metode tradiționale (a vorbi despre sine, despre familie, activități ȋn timpul liber, redactarea compunerii narative, etc), e-learning (crearea conținutului, comunicarea eficientă, rezolvare de probleme, siguranța) și studiul independent (elevul are inițiativă, planifică și structurează parcursul ȋnvățării, astfel ȋncȃt el devine autonom).


Alte informații

Sarcinile de lucru au fost următoarele: contactarea partenerilor, cunoașterea reciprocă prin comunicare, realizarea articolelor pe baza unor ilustrații grafice primite. Domeniile implicate au fost: limba engleză, artistic și TIC. Partenerii au colaborat și la realizarea altor numere anterioare ale revistei (Suedia, CN V. Alecsandri și CN Al. I. Cuza, jud. Galați).

Proiectul oferă oportunitatea elevilor, ȋn mod exclusiv, de a colabora și de a comunica cu elevi din alte țări europene. Ei au ocazia de a-și manifesta creativitatea prin redactarea unor compuneri plecȃnd de la imagini grafice realizate de alți elevi, fără a avea o temă impusă. Această experiență de ȋnvățare ȋncurajează elevii să devină autonomi deoarece pot lua propriile decizii pe parcursul realizării sarcinilor de lucru: căutarea materialelor, discuții cu partenerul de proiect, rezolvarea unor probleme ce pot apărea.


Fiind profesor de limba engleză și predȃnd ȋn mediul rural de 16 ani, am considerat că este cel mai bun mod de a ajuta elevii să folosească cunoștințele acumulate pe parcursul anilor ȋn contexte reale, cum este comunicarea cu partenerii in mediul on-line, /vs/ contexte simulate, cum sunt exercițiile pe care le practicăm ȋn mod tradițional la ore. Elevii trăiesc propriu-zis o experiență de ȋnvățare, in situatii reale de viațȃ, unde trebuie să-și folosească achizițiile, consolidȃndu-și ȋncrederea ȋn sine, atȃt din punct de vedere profesional, cȃt și personal.

Precizăm că elevii din mediul rural au mai greu acces la proiecte europene din cauza resurselor financiare limitate sau a problemelor sociale existente, neavȃnd posibilitatea de a găzdui elevi din alte țări sau de a contribui la plecarea ȋntr-o țară parteneră. Școala nu beneficiază de dotări suficiente. De aceea proiectele eTwinning propuse și finalizate printr-un produs concret, revista, le aduce elevilor satisfacția muncii și bucuria de a continua astfel de activități și de a-și face noi prieteni.

Revista este on-line, pe site-ul scolii:
https://drive.google.com/file/d/112xKObhUZemh4YmP43CoMYOT1I5g3-j_/view

Numerele Revistei s-au bucurat de parteneriate diverse, din foarte multe școli și colegii din Galați și parteneri UE (Spania, Suedia, Bulgaria) și a răspuns, de fiecare dată, cerințelor elevilor proveniți din toate aceste contexte sociale diferite, deoarece este un material de foarte mare interes pentru adolescenți. De asemenea, numerele revistei pot fi utilizate ca material didactic pentru Școala Altfel, Ziua Europei, Sărbători Pascale, Crăciun.

Celelate numere pot fi accesate pe site-ul scolii:
https://www.scoalasmardan.ro/publicatii.html


-, profesor de Limbi moderne

Școala Gimnazială „Sf. Cuv. Parascheva”, Romania, Smardan, Galați

Trimis la 05.02.2020 - 20:05


Materiale similare

Past Tenses

Limbi moderne
LIMBI MODERNE, VIII

Evaluare formată din trei teste grilă a câte 30 întrebări având ca scop fixarea și/sau verificarea timpurilor trecute din limba engleză.

Pretzels

Interdisciplinar
LIMBI MODERNE, VII, VIII

Revista Pretzels în format PowerPoint, combină in paginile sale creativitatea, ambitia și pasiunea pentru scris a grupului nostru de elevi de la C.N. Gh. Țițeica, cu scopul de a-i pregati pe viitorii liceeni pentru cei mai fascinanți ani din viața lor.