Fundația Orange

„Snakes and Ladders” - Present Simple / Present Continuous Board game

Concurs

Moldoveanu Georgiana

Trimis la 15.01.2021

Limbi moderne
LIMBI MODERNE, V, VI ÎNCEPĂTOR CONSOLIDAREA CUNOȘTINȚELOR

Snakes and Ladders este un board game oferit ca template de către aplicația genial.ly https://app.genial.ly/dashboard care aplică principiul de gamification în activitatea didactică. Am introdus în această activitate conținuturi de recapitulare pentru limba engleză în consolidarea cunoștințelor.



Alte materiale educaționale


Documente


Galerie imagini, clic pentru zoom


Multimedia


În realizarea acestui material, am folosit exemple de propoziții conținând prezentul simplu și prezentul continuu la formele afirmative, negative și interogative, conform exercițiilor făcute la clasa conform manualelor digitale.https://manuale.edu.ro/manuale/Clasa%20a%20V-a/Limba%20moderna%20engleza/ART1/#book/00 https://manuale.edu.ro/manuale/Clasa%20a%20VI-a/Limba%20moderna%20engleza/U0MgQVJUIEtMRVRUIFNS/#book/0-help

Propozițiile sunt creație proprie, nu sunt preluate din manual, am folosit doar aceleași structuri gramaticale. Folosesc acest exercițiu în consolidarea cunoștințelor la clasa a 5-a și a 6-a. Diferența dintre aspectul simplu și aspectul continuu în limba engleză pentru un elev român, este greu de asimilat. Facem zeci de exerciții gramaticale la clasă, dar elevul când trebuie să folosească timpul potrivit în context, de cele mai multe ori folosește doar prezentul simplu după modelul limbii române. Aplicația genial.ly pune la dispoziție, în conturile gratuite foarte multe templaturi care vin în sprijinul profesorilor de diverse materii să abordăm exercițiile în manual prin joc.

Elevii simt că au puterea deciziei și că dacă nu reușesc să rezolve sarcina de lucru și să avanseze, trebuie să muncească mai mult. Când am terminat exercițiul gramatical, elevul răsuflă ușurat că a scapăt. Când am terminat "Snakes and ladders" elevii vor să facem din nou exercițiul.

Înainte de a începe acest board game, fie că suntem online, fie că suntem în clasă, folosesc acest site pentru a împărți elevii în echipe: https://www.randomlists.com/team-generator

Decidem la începutul jocului dacă echipa se poate consulta pentru a da răspunsul sau dacă desemnează un reprezentant care să răspundă în numele întregii echipe. În funcție de numărul de elevi dintr-o clasă și de nivelul lor: rog un elev să se ofere voluntar să fie master of the game: el va fi cel care apasă pe zar și care numește echipele să răspundă. Un alt rol poate fi cel de time keeper: va ține timpul.


Alte informații

Acest joc poate fi distribuit ca link și editat de către elevi. Astfel, putem folosi această activitate nu doar ca exercițiu de consolidare, ci și ca evaluare.

Elevul poate alege sau profesorul alege o temă / un subiect gramatical studiat împreună la clasă.

Elevul trebuie să editeze câmpurile interactive și să realizeze propoziții corecte conform instrucțiunilor.

După ce profesorul corectează propozițiile, tema elevului poate constitui un material de învățare pentru restul clasei.

Dacă nu există conexiune la internet, putem descărca board game-ul în varianta offline.zip - documentul pe care și eu l-am încărcat mai sus.

Această opțiune este valabilă doar pentru varianta pro a aplicației, care necesită o investiție, dar mulțimea de templaturi pe care le putem folosi pe parcursul anului, care motivează și menține atenția elevilor la orele online și offline, din punctul meu de vedere merită.

Fiecare board game pe care îl creezi poți opta să îl publici pentru publicul larg. Se creează astfel o bază de date la care ai acces în momentul în care ești logat pe platformă.

Gamification din punctul meu de vedere este un mare avantaj pentru orice materie. Vreau să încurajez elevii mei să nu fie doar consumatori, ci să fie și creatori de conținut.

Eu nu fac parte din generația Z și nici abilitați digitale extraordinare nu am, dar îmi doresc să fac lecțiile cât mai utile și cât mai relevante pentru elevi.

Este greu să le mențin atenția și să îi fac să își dorească să depună efort. Necesitatea de a formula propoziții și de a exersa cât mai mult în context autentic în învățarea unei limbi străine este vitală.

Un răspuns, l-am găsit în a introduce informația din exercițiile lucrate la clasă în jocuri, folosind genial.ly creez materiale frumoase vizual și utile pentru abilitățile dobândite de elevii mei.


Link: https://view.genial.ly/6001f5029450fe0cfab8002a


Moldoveanu Georgiana, profesor de Limbi moderne

Colegiul Național „Nicolae Grigorescu”, Câmpina, Prahova

Trimis la 15.01.2021 - 22:26


Materiale similare

Pixel spaceship quiz - Present Simple si Present Continuous

Limbi moderne
LIMBI MODERNE, VI

Acest material este un joc interactiv digital realizat pe platforma genial.ly, potrivit pentru verificarea cunostintelor elevilor cu privire la formarea si utilizarea celor doua timpuri verbale: Present Simple si Present Continuous.

Friendship

Limbi moderne
LIMBI MODERNE, VI

Banda desenată "Frienship - Prietenia în imagini" este un proiect educațional interdisciplinar care valorifică creativitatea elevilor cu privire la aspectele prieteniei. Elevii au folosit aplicația Pixton pentru a-și crea avataruri și acest comics bilingv ca proiect de consolidare a cunoștințelor.