Dénes Margit
Trimis la 29.01.2022Link-uri:
https://library.livresq.com/details/61f174442d4428000a460059
https://library.livresq.com/details/61e3b6827bbc95000c1ad133
https://library.livresq.com/details/604edb7d18734a00076bb335
https://library.livresq.com/details/61f18aab2d4428000a474fc5
Materialul conține aproape toate construcțiile geometrice, prevăzute de programa de matematică pentru gimnaziu.
Construcțiile sunt prezentate sub formă de videoclipuri, realizate cu instrumentele digitale Mozabook. Urmărind aceste materiale elevul este capabil să efectueze diferite construcții geometrice cu rigla și cu compasul.
În videoclipul „Elevul împarte segmentul în părți congruente” am pus în evidență munca individuală a elevului cu ajutorul telefonului de pe masă.
Construcțiile geometrice stimulează foarte mult spiritul de observație, claritatea gândirii, dorința de a lucra cu precizie și de a presta o muncă de calitate. Posibilitatea de a verifica corectitudinea construcției îi familiarizează pe elevi să se obișnuiască cu autoverificarea, dezvoltând capacitatea sa de a fi exigent cu sine.
Materialul poate fi folosit de către profesor la clasă, de elevi la școală și acasă, de părinți pentru monitorizarea copilului.
Am prezentat construcțiile cu compasul, rigla și echerul prin videoclipuri scurte, dar foarte ușor de urmărit și de executat de către elevi. La final am postat și un exemplu de videoclip, unde elevul realizează construcția având telefonul pe bancă și urmărind pașii descriși în materialul dat.
Construcțiile geometrice stimulează în cel mai bine spiritul de observație, claritatea gândirii, dorința de a avea o muncă de calitate.
Dénes Margit, profesor de Matematică
Școala Gimnazială „Liviu Rebreanu”, Miercurea Ciuc, Harghita
Trimis la 29.01.2022 - 10:45
Acest material se adresează elevilor din clasele V-VIII, material care vine în ajutorul profesorilor și elevilor cu scopul de a ușura înțelegerea profundă a unor concept matematice de bază și de a ușura aplicarea acestora în viața de zi cu zi.
Crisan
Școala Gimnazială Nr. 1, Sălaj
Demonstrarea teoremei lui Pitagora poate fi realizată în multe moduri, dar folosirea imprimării 3D poate fi o modalitate interesantă și interactivă de a înțelege conceptul și de a vedea cum funcționează teorema.
Nicu
Vâlcea