Fundația Orange

Tendințe


Invitații Digitaliada: Profesoara Simona Roșu - „Am descoperit colegi noi cu idei și păreri diferite despre ceea ce înseamnă predarea matematicii"

Invitații Digitaliada: Profesoara Simona Roșu - „Am descoperit colegi noi cu idei și păreri diferite despre ceea ce înseamnă predarea matematicii"

Simona Roșu predă Matematică și Informatică la Școala Gimnazială „Ștefan cel Mare”, structură a Școlii Gimnaziale „Dimitrie Luchian” din Piscu, Galați. Fiind unul dintre primii profesori Digitaliada, ne-a povestit ce înseamnă acest lucru pentru ea.

***

Pentru mine, proiectul  Digitaliada  a avut un rol important în dezvoltarea competențelor digitale. 

Fac parte dintre cadrele didactice ale uneia dintre cele 10 școli pilot și pot spune că Digitaliada mi-a oferit șansa să pot descoperi colegi noi de Matematică și Informatică, având idei și păreri diferite despre ceea ce înseamnă sistemul de predare al matematicii.

Cel mai frumos lucru pe care l-am descoperit în cadrul proiectului este aplicația GeoGebra. Am îndrăgit-o de la bun început și tot de la ea am plecat atunci când am dorit să realizez lucrarea de gradul întâi. Sunt fericită și bucuroasă deoarece astăzi orele de geometrie sunt mult mai atractive. Elevii mei reușesc acum cu ușurință să realizeze construcții geometrice utilizând softul educațional GeoGebra atât pe tabletă, cât și pe calculatoare.


În plus, pe durata pandemiei, elevii de la clasele unde predau s-au descurcat rapid și ușor deoarece ei erau familiarizați cu aplicații de tipul Quizizz, Kahoot și Socrative, aplicații pe care le-am utilizat de multe ori atunci când mi-am propus să realizez teste de evaluare. 

Începând de anul acesta, am avut oportunitatea să predau și Informatică la clasele primare și gimnaziale. Aceasta a fost o adevărată provocare pentru mine însă, pentru că eram la curent cu aplicațiile de la seminarele la care am participat în cadrul proiectului, mi-a fost mai ușor să mă adaptez.

Printre aplicațiile îndrăgite de elevii clasei a III-a unde predau se numără Toontastic 3D și Scratch. Toonstastic 3D le oferă elevilor ocazia să își creeze propriile povești, iar aplicația este disponibilă atât în Google Play Store, cât și în Apple App Store. Pot spune că această aplicație le dezvoltă elevilor creativitatea, ei devenind protagoniștii din poveștile pe care le creează, și ajută la dezvoltarea abilităților pentru desen, atunci când copiii aleg să își creeze propriile personaje.

 Scratch este cea de-a doua aplicație pe care o utilizez cel mai des în cadrul orelor de Informatică, atât la clasele primare, cât și la cele gimnaziale. Elevii o îndrăgesc pentru că își pot dezvolta competențe digitale mult mai variate. Astfel, au învățat limbajul de programare prin intermediul jocului și au descoperit noțiuni pe care nu le cunoșteau până atunci (blocuri, variabile, funcții etc.) În plus, au învățat că toate cunoștințele din cadrul orei de matematică pot fi aplicate cu succes în programul Scratch.

La orele de Informatică, elevii au programat lecții de geometrie, algebră și chiar au scris povești frumoase, iar astfel am reușit să le arăt cum se pot completa două discipline reciproc.  Am încercat să vin mereu la clasă cu informații noi și atractive, astfel încât orele să se desfășoare într-un mediu plăcut și să îi ajut pe elevii mei să își deschidă și să își păstreze setea de cunoaștere a informaticii. 

La clasa pregatitoare și la clasa întâi provocarea a fost mai mare, însă elevii, cu toate că sunt cei mai mici, nu s-au lăsat bătuți. Anul acesta a fost, pentru ei, primul an în care au intrat în contact cu Informatica și cu mine, ca profesor, însă au învățat repede cum să folosească Scratch Jr și și-au dezvoltat rapid abilitățile de utilizare a tabletelor.

Cu drag și respect,
Simona Roșu,
profesor de matematică la Școala gimnazială „Ștefan cel Mare” din comuna Piscu, Galați