Marinela Mocanu
Trimis la 15.05.2023Planificarea calendaristică este realizată în conformitate cu sugestiile metodologice din programa școlară. Resursele de timp pentru fiecare unitate de învățare sunt stabilite astfel încât structura modulară a anului școlar să nu afecteze continuitatea învățării.
Pentru fiecare unitate de învățare sunt propuse lucrări practice/produse de realizat astfel încât să evidențiem caracterul practic-aplicativ al disciplinei. Activitățile de învățare, în acord cu conținuturile susțin formarea competențelor specifice.
Elementul de noutate al documentelor de proiectare îl constituie coloana ”Resurse digitale”. Pentru fiecare lecție sunt notate linkurile către RED-urile corespunzătoare. La clasa a V-a am realizat 28 RED-uri care susțin fie activitate de învățare, fie o lecție întreagă cu toate etapele (filme, teste-chestionare, resurse Livresq, Genially, etc.).
În manualul digital sunt 26 filme pentru care am indicat titlul și pagina în proiectarea unităților de învățare. RED-urile au specificate sursele de imagini/video și respectă drepturile de autor.
Resursele materiale sunt selectate în funcție de produsul/proiectul de realizat.
Fiecare profesor va personaliza documentele de planificare/proiectare ținând cont de particularitățile clasei și specificul local.
Marinela Mocanu, profesor de Informatică și TIC, Educație tehnologică
Școala Gimnazială ”Aurelian Stanciu” , Salcea, Suceava
Trimis la 15.05.2023 - 22:25
Pentru elevii cu CES se elaborează curriculum adaptat de către profesorii care predau la clasă, cu sau fără sprijinul profesorului itinerant.
Marinela Mocanu
Școala Gimnazială „Aurelian Stanciu” , Suceava
Materialul propus este planificarea semestrială și proiectarea unităților de învățare la Educație tehnologică și aplicații practice, clasa a V-a.
Marinela Mocanu
Școala Gimnazială ”Aurelian Stanciu”, Suceava