Digitaliada
Trimis la 16.10.2016Proiect didactic realizat de profesor Tatiana Predoană, Fundația Noi Orizonturi, în cadrul programului - pilot Digitaliada, revizuit de Monica Popovici, profesor Digitaliada.
Textul și ilustrațiile din acest document sunt licențiate de Fundația Orange conform termenilor și condițiilor licenței Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0) care poate fi consultată pe pagina web https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/. Pus la dispoziție în cadrul programului Digitaliada.
În această lecție, elevii vor exersa reprezentarea produsului cartezian, reprezentarea punctelor într-un sistem de axe ortogonale, distanța dintre două puncte din plan, precum și coordonatele punctului mijlocului unui segment. Utilizând GeoGebra Math Calculators, elevii vor observa că punctele pot fi reprezentate în cele patru cadrane ale sistemului de axe ortogonale, poate fi calculată distanța între oricare două puncte, poate fi demonstrată coliniaritatea a trei puncte, pot fi calculate suprafețele diferitelor figuri geometrice, realizate cu ajutorul punctelor.
Totodată, elevii vor descoperi că pot aplica formula de calcul pentru distanța dintre oricare două puncte și formula de calcul pentru coordonatele mijlocului unui segment. Elevii vor lucra individual și câte doi.
Clasa a VII-a - Reprezentarea produsului cartezian, reprezentarea punctelor într-un sistem de axe ortogonale, distanța dintre două puncte din plan, precum și coordonatele punctului mijlocului unui segment, utilizând aplicația GeoGebra.
Digitaliada
Romania, București
Trimis la 16.10.2016 - 23:57
Acest material se adresează elevilor din clasele V-VIII, material care vine în ajutorul profesorilor și elevilor cu scopul de a ușura înțelegerea profundă a unor concept matematice de bază și de a ușura aplicarea acestora în viața de zi cu zi.
Crisan
Școala Gimnazială Nr. 1, Sălaj
Demonstrarea teoremei lui Pitagora poate fi realizată în multe moduri, dar folosirea imprimării 3D poate fi o modalitate interesantă și interactivă de a înțelege conceptul și de a vedea cum funcționează teorema.
Nicu
Vâlcea