Fundația Orange

Materiale validate


Digitaliada vă pune la dispoziție materiale didactice în format digital, ce pot fi folosite în predarea oricărei discipline școlare de la clasele I-VIII. 

Aceste resurse au fost înscrise în primele 6 ediții ale concursului de materiale digitale educaționale și au fost validate științific de membrii juriului. 

Utilizând filtrele de mai jos, poți căuta materiale indicând disciplina, clasa, categoria, tipul de lecție, gradul de dificultate sau județul, poți vizualiza materialele educaționale digitale după unul sau mai multe criterii. 


Dinozaurii - o lume dispărută

Științe ale naturii
ȘTIINȚE ALE NATURII, III, IV

„Dinozaurii - o lume dispărută” răspunde câtorva întrebări despre lumea preistorică și creaturile incredibile care trăiau atunci. Copiii vor afla ce sunt dinozaurii, câteva caracteristici ale acestora, cum se înmulțeau, cu ce se hrăneau, care este perioada în care au trăit, cum și de ce au murit.

Protéger l’environnement

Limbi moderne
LIMBI MODERNE, VIII

Enrichir le lexique sur le thème de l’écologie
Décrire les bons gestes pour préserver la nature dans son quotidien

Portativul în Mediul înconjurător

Muzică și mișcare
MUZICĂ ȘI MIȘCARE, IV

Lecția video “Portativul în mediul înconjurător” - construită în versuri - face parte din Unitatea: Elemente de limbaj muzical și se adresează clasei a IV-a.

Cum s-a obținut mercurul în antichitate?

Chimie
CHIMIE, VII, VIII

Cinabrul sau sângele Dragonului este o piatră semiprețioasă din care, acum 3000 de ani , popoarele lumii antice au reușit să obțină mercurul. Un metal interesant, care i-a contrariat pe chimiști, de altfel singurul metal lichid la temperatura camerei.

Bucuria alungă tristețea

Dezvoltare personală
DEZVOLTARE PERSONALĂ, II

Este o lecție care s-a desfășurat online folosind metode moderne, jocuri, poveste, cântec, adaptate vârstei. Este binevenită în orice situație.

(Premiat 2023, Video V-VIII) Ce legătură este între Napoleon și descoperirea iodului?

Chimie
CHIMIE, VII, VIII

Poveștile din spatele descoperirii elementelor chimice îi fascinează pe elevi și îi ajută să-și însușească mai ușor informațiile.

Ședința cu părinții și copiii

Dezvoltare personală
DEZVOLTARE PERSONALĂ, I, II, III, IV

Prezentarea conține agenda ședinței cu părinții. Este o activitate desfășurată în comun, părinții și elevii clasei, deoarece copiii și-au dorit să afle ce se întâmplă la ședințe, ce facem noi acolo.

CUM S-A OBȚINUT CUPRUL ÎN ANTICHITATE ?

Chimie
CHIMIE, VII, VIII

De unde au știut egiptenii sau hindușii să topească MALACHITUL pentru a obține cuprul ? E o întrebare pe care mi-o adresează frecvent elevii.
Răspunsul e simplu: NU au știut . Pur și simplu au experimentat !

Pentru un internet mai sigur și mai prietenos

Interdisciplinar
LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ, V, VI, VII, VIII

Acest videoclip promovează siguranța și amabilitatea online. Copiii pot înțelege puterea cuvintelor, dar și cum afectează bullying-ul.

Povestea numărului Pi

Matematică
MATEMATICĂ, VII, VIII

Ce este numărul Pi ? De unde a apărut ? De ce spunem că este un număr IRAȚIONAL ?
Evident, ca orice număr faimos și numărul Pi are o poveste pe măsura faimei lui.

Islamul

Istorie
ISTORIE, V

Material realizat în Genially, cuprinde o activitate interactivă pentru recapitularea/aprofundarea cunoștințelor însușite despre Islam.

Să calculăm cu Artie

Matematică
MATEMATICĂ, II

Elevii de clasa a II-a învață să programeze robotul Artie într-o lecție de matematică. Cu ajutorul lui desenează o formă geometrică și rezolvă exerciții și probleme verificându-și cunoștințele legate de înmulțire și împărțire.